A bicajosok sem angyalok

Nem az a legidegesítőbb a biciklisekben, hogy szabálytalankodnak, hanem az, hogy meg vannak arról győződve, hogy igazuk van.

Amennyiben van egy bringás sztorid, küldd el nekem, és posztolom. bpfopolgarmester kukac gmail pont com

Friss topikok

Linkblog

A bringások nem ismerik a KRESZ-t

2009.01.20. 12:28 Mikulás

Az alábbi történetcsokrot Ztf bocsátotta a rendelkezésünkre. A kvázi balesetekből azt látni, hogy a biciklisek gyakran nem tudják elképzelni a közlekedési szituációt az autós/gyalogos szemszögéből, hogy amíg ők begurulnak valahova, és átlátják a helyzetet, a közlekedő társnak erre nincs esélye sem.

Először is gratulálok a blog ötletéhez, végre jöhetek a sztorijaimmal, amikből sajnos van egy-néhány. Előre bocsátom, elég sokat közlekedek főleg a budai oldalon kocsival, biciklivel és gyalog is, ennek ellenére kipécéztem magamnak a bringásokat és maximálisan elegem van belőlük (még olyankor is amikor én is biciklin ülök), érdekes módon a gyalogosok és az autósok még nem váltottak ki belőlem ilyen érzéseket.

Nyáron, ősszel a Fő utcán rendszeresen dugó volt a Clark Ádám tér előtt, két sávban áltak az autók. Biciklisek kedvenc sportja, hogy 25-30 km/h elrobogtak a két beállt kocsisor között. Ez nagyon vagány dolog, de amikor egyszer a buszsáv közeledett előttem és sávot váltottam balra - az ott mögöttem álló autós villantott hogy beenged - belenéztem a tükörbe, sehol semmi, elindulok. Erre becsapódik egy biciklis, néhány centin és egy fékbetaposáson múlt, hoyg csak mellém,és nem a kocsi orrába, meg persze ő is elrántotta a kormányt. Aztán mintha mi sem történt volna ő száguld tovább, én meg állok és nézek. Gratulálok!
A baj az, hogy 4-5 kocsival hátrébb már nem látni őket, mert ugye annyira nem szabályos a sor, de ha ez nem baj...

Következő. Jobbra fordulok be  a kis utcába, gyalogosoknak zebra, egyszerre zöld  a lámpa nekik is és nekem is. Nézek jobbra, gyalogos nincs, nézek balra, gyalogos van de cigizik, néz más felé, egyhelyben áll, nem jön, megyek befelé az utcába. Erre az előbbi gyalogos és a bokrok takarásából beugrat (!) elém a járdáról egy biciklis, mögötte szágul a haverja, robognának tovább a járdán (hogy kerültek oda? miért kell száguldani? miért kell beugratni a kanyarodó autó elé???), de nem robognak, hanem az első felbukik, mert akkorát húzott a féken. Ezek után a haverja meg akar verni, mert nem adtam meg nekik az elsőbbséget (?).

Amit még nagyon szeretek, ha a sokat szidott felső rakparti gyalogos/biciklis úton, biciklizek, a változatosság kedvéért. Ilyenkor is letol a többi kedves bringás, aki itt is lohol 30-al, szarik bele magasról, hogy közben keresztül megy két gyalogoson meg egy-két óvatosabb biciklisen. És ha nincs szerencsém, akkor nem az útról tol le, hanem bele a lámpaoszlopba, meg a korlátba. Igazán izgalmas a Lánchíd alatti alagútba csendben berobogni, hogy esélye se legyen a szembejövőnek. Itt gyalog átmenni csak erős idegzetűeknek ajánlott jó reflexel és komoly összegű biztosítással.

Lámpa. A biciklire szerelhető lámpa, a mi világít is, meglehetősen drága. Értem is, hogy nincsen rá nagy kereslet. Különösen szeretem, a Kosztolányi előtt a Bartók Béla úton, amint a fák nem engedik át a lámpák fényét, és fekete mackóban karikázik előre a bicajos a tök sötétben. A Körtértől idáig a gyalogosok is folyamatosan potyognak rá az úttestre a piros lámpáik ellenére, olyan az egész mint a valami pörgős számítógépes kerülgetős játék. És nem azért mert gyorsan megyek, hozzáteszem, elég erősen le szoktam itt lassítani, a megengedett határ alá, merthogy számítok a sok baromra. Gondolom nem minden autós áll így hozzá, és nem biztos, hogy nincs igazuk...

Összegezve, szerintem a bringások jelentős része egyrészt vagy nem ismeri a KRESZt, vagy magasról szarik rá, vagy  ami rosszabb, hogy fogalma sincs arról, hogy egy autóból nézve belőle mikor mi látszik, vagy mit érez az a  gyalogos, aki mellett 5 centire 30-al elszáguld.

Mindezek ellenére szerintem is ösztönözni kell a biciklizést, elég volt a szmogból, de egy kis közlekedési kultúrát is ki kellene kényszeríteni hozzá. Jön mindjárt a jó idő, jön a sok biciklis és már kicsit félek. Az biztos, hoyg most nyugodtabbak az utak.

 

258 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyebringas.blog.hu/api/trackback/id/tr27890689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2009.01.20. 15:05:13

@benk68: Nem tudom, én még piroson szétnézés nélkül áthajtó autóst nem láttam. Pláne olyat nem ami nem úgy megy át hogy sárga vált pirosra menet közben hanem úgy hogy már vagy fél perce piros és áll mellette a sor.

bocage 2009.01.20. 15:08:19

@The Green Manalishi:
Azt is meg kéne nézni, hogy ebből mekkora arányt ad a pesti rész és mennyit a vidéki részegen kivilágítatlanul tekerő társaság?
Egyébiránt Benk68-cal értek egyet!

bocage 2009.01.20. 15:10:15

@midnight coder:
Én igen, ép telefonált és szépen a már 20 mp-ce piros lámpán áthajtott a gyalogosok között! Helyszín: Múzeum krt.

Alf (törölt) 2009.01.20. 15:10:25

@torzi: nagy itt az okosság, de hogy értelmeset is szóljak, mint bringás:

A holttér az az a tér, amit nem látsz be az autóban ülve, előre nézve, mert a visszapillantó tükrök tartományától előre esik, és az oldalt kilátástól hátrafele.

Városban, bicajon ilyen nincs, mivel nincsenek visszapillantótükrök, így az egész tér, ami a hátad mögött van, holttér, ezért nagyon sokat kell forgolódj, hallásodra, periférikus látásodra támaszkodj.

mellesleg én belvárosban szinte csak bringázom, abszolúte kényelmes, de veszélyes, mert budapest a cocializmusban az autósok részére lett kialakítva.

Autózom ugyanakkor havi több ezer km-t, hobbim veteránautó felújítás.

nem lehet általánosítani úgy ahogy ez a blog teszi, abszolút tévút, érdemes körülnézni nyugat-európában, berlintől firenzén át lyonig, hogy hollandiáról ne is beszéljünk.

az ott élőknek nem statusquo az autó, még a ferrari csúcsmodelljeinek tervezője is robogózik, a sikeresség jele nem a BMW SUV, mint a posZt-szoc országokban. Az ő városaikban lehetséges. érdemes, és menő bicajozni, de mindenekfelett magától értetődő.

Adieu.

The Green Manalishi (törölt) 2009.01.20. 15:11:07

@midnight coder: Persze, mert még a pirosat sem veszi észre:)))

Engem úgy ütött el egy autós az Árpád hídi kerékpárúton, (pesti oldal, Dagály felé eső felhajtónál az új irodaház mellett) hogy nekem zöld volt a kerékpárúton, neki piros. Elsodort, de nagyon nem viselte meg a dolog, mert meg sem állt, holott lehet, hogy a fényezés sérült a köcsög biciglis miatt...:))) Az a röhej, hogy szerintem tényleg észre sem vette az egészet, annyira hülye volt.

lujo22 2009.01.20. 15:11:37

Nem tetszik az a summás vélemény, h a biciklisek nem ismerik, vagy nem tartják be a KRESZ-t. Már csak azért sem, mert hol biciklista, hol autós vagyok. Semmivel sem különbek ők, mint a társadalom többi része, az autósokról nem is beszélve. Akik sokszor oly sebeséggel közelítenek meg közlekedési szituációt, h testi épségét kockáztató biciklis a békesség kedvéért nem mer a jogaihoz ragaszkodni.

benk68 2009.01.20. 15:12:31

@midnight coder: Bocs, hogy ezzel csak autós tapasztalattal vitába szállok, de én szinte nem látok akár pl. az Üllői , akár a Hungária krt.-n olyan lámpás kereszteződést, ahol ne mennének szépszámmal át a tilosba autóval is... és elég a vasúti átjárós balesetekre gondolnom: elég nagy az isten állatkertje, mindegy, hogy autót, vagy bringát vett-e magának. Nem szeretném az autósokat rosszabbnak feltüntetni, amikor bringaúton, pl. Bem rakpart megyek, a bringás társaim sokszor ugyanolyan szabálytalanságokat művelnek egymással, mint amiket az autósok egymással. Szerintem mi együtt közlekedünk abnormálisan, mindegy, milyen közlekedési eszközünk van épp.

lujo22 2009.01.20. 15:13:47

és ahogy olvasom, akad néhány barom arcú autós, akiknek a sírjára kéjes örömmel szarok majd.

Tanuljunk 2009.01.20. 15:14:00

@Alf: errol van szo! keszul a plugin csak szolok

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.20. 15:15:05

@avus: Ha egyetértesz a relativizálással, magad is relativizálsz.

Steerio 2009.01.20. 15:15:40

@midnight coder: arra viszont elég, hogy az általánosítás ne állhassa meg a helyét. Személyesen ismerek cégtulajdonosokat, ügyvezető igazgatót, ilyesmit, akik bringával járnak, csak ők nem ennyire ismertek, így hiába sorolnám fel őket. :)

Sokan sokféle okból használnak kerékpárt. És főleg: sokféleképpen.

@Közöd??: Kéne? Mindennap autós felvonulás van. Egymástól nem tudtok haladni, nem tőlünk. Láthatólag viszont neked fontos, hogy ha neked rossz, akkor másnak is legyen az. Ez olyan magyar népbetegség lehet, de felszabadító érzés kigyógyulni belőle amúgy.

80 000 autó az olyan 64 hektár, vagy ha úgy tetszik, 320 kilométeres kocsisor. Mókás felvonulás lenne.

vollibre 2009.01.20. 15:19:42

jó hogy amiket itt írsz kb napi 20 km bicajozás után úgy 50 autósról is el lehetne mondani

Steerio 2009.01.20. 15:21:50

@vollibre: IS. Ez fontos. Az, hogy mások X közlekedési eszközökkel is csinálnak veszélyes és tahó dolgokat, nem jogosítja fel Y közlekedési eszköz használóit hasonlóra.

Normálisan közlekedő bringásként hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincs ilyen, mind szentek vagyunk.

A hiba az általánosítás meg a másikra mutogatás. Oviban normális ember kinövi ezt.

midnight coder 2009.01.20. 15:25:27

@benk68: Nem is arról beszélek hogy az autósban túlteng a morál, de a rendszám, forgalmi és a jogosítvány azért némi visszatartóerőt jelent. Ha ezek nem lennének akkor biztos hogy "picit" több lenne a szabálytalanság az autósok között.

@Steer: Ja. Szerintem lehet úgy 20-25 elektromos kocsi is a városban. Ezek alapján igazán hibás általánosítás lenne kijelenteni hogy az autózás káros a környezetre. :-)

PR00F88 2009.01.20. 15:25:32

Nem értem a blog lényegét.
Én is csinálok majd egy blogot, "Az autósok sem angyalok" címmel, annak is ilyen sikere lesz.
Szerintem mindenki szánalmas hülye, aki általánosít.
Az orvosok nem törődnek a betegekkel, f@szok.
A cigányok lopnak, csalnak, ölnek.
A zsidók lehúznak.
A nők hülyék.
Lehet folytatni a sort, csak nincs sok értelme.

Fel kéne fogni, hogy vannak olyan biciklisek, akik nem ész nélkül száguldoznak, cikázva az autók között, hanem a KRESZ-t ismerve törekednek a szabályok betartására.
Minket is felháborít, amikor hülye biciklist látunk. Sok biciklis egy rohadt villogót nem rak fel kivilágítatlan helyeken sem a cangájára, ezért amíg nekem olcsóbb lámpám volt, életveszélyesnek találtam sötétben hazamenni, mert úgy jöttek szembe, néha utolsó pillanatban láttam meg, hogy jön szemből egy biciklis.
Persze amióta erősebb lámpám van, távolról kiszúrom ezeket a ninjákat, de jó lenne, ha a rendőrök kiszűrnék ezeket. Sokszor biztonságosabb az úttesten menni, mert bizony van kivilágítatlan bicikliút. Persze mondom, ez engem már nem érint, de nem mindenki vesz olyan lámpát, amivel jól elláthat full sötétben, mert drágák.

midnight coder: én meg múltkor állok biciklivel a pirosnál az Izabella utcában (7. ker.), és az előttem lévő autó gondolt egyet és elkanyarodott balra. Szerintem nem az itt a lényeg, hogy mivel közlekedsz, hanem hogy hogyan. Ezért hülyeség általánosítani, hogy k0cs0g biciklis, stb.

PR00F88 2009.01.20. 15:27:57

Hallod "Közöd??", Te ennyire korlátolt vagy szellemileg? Nem fogod fel, hogy vannak olyan biciklisek, akik elítélik a járdán való tekerést?
Mi a f@szért kell általánosítani ?!

Steerio 2009.01.20. 15:29:15

@Közöd??:
Nem szoktam járdán közlekedni.

Utálom, megvetem a járdán száguldozó bicikliseket, mint minden normális bringás. A kerékpár jármű, a járműveknek az úton a helyük.

Mi a saját pénzünkből kampányokat szervezünk pl. a járdázás ellen is, felvilágosítunk, plakátolunk.

Vannak 15 éves f..kalapok, meg vannak felnőtt közlekedők. Lökd fel őket a járdán, mert az a tiéd.

A Critical Mass oldalán is virít: "a járda a gyalogosoké".

Az "autósoknak" van "állj meg a zebra előtt" kampányuk, amit maguk finanszíroznak?

Megmagyaráztam szerintem.

Steerio 2009.01.20. 15:30:38

@Közöd??: ja, nekem a barátnőmet ütötte el egy autós a zebrán. Már átkelt az út háromnegyedén, egy busz elengedte, a 22 éves pöcs meg nem.

Most szerinted ezért nekem utálnom kéne téged, csak mert autóval jársz?

Mikulás 2009.01.20. 15:30:42

@decibá: azok az esetek nem szerepelnek a statisztikában, amelyekben a biciklis balesetet okoz, mondjuk elüt egy gyalogost, de nem hívnak rendőrt. ezek a statisztikák meglehetősen félrevezetőek.

PR00F88 2009.01.20. 15:34:37

@Mikulás: Miért, minden autós balesethez jön rendőr?

Mikulás 2009.01.20. 15:38:22

@PR00F88: nem, de ezzel nem cáfolsz meg, hanem éppen hogy megerősíted a megállapításomat: félrevezetőek a statisztikák.

Lunchtime 2009.01.20. 15:39:37

Lehet, hogy sok biciklisnek nincs közlekedési kultúra, de sok autósnak sincs - ami a legszebb az egészben, hogy mindkét oldalon rengeteg a paraszt (mivel több autós van. logikus módon ott még több agyhalott agresszív barom található). Így persze mindig lesz konfliktus és ellentét.
Azonban van pár általános tévhit a biciklisekkel kapcsolatban:
1. Nincs pénzük autóra.
Biztos van akinek nincs rá pénze - mint ahogy sok autósnak sincs és be is bukik a nulla kezdőre felvett gépkocsihitele, de biztosan tudom, hogy sok bringásnak autója is van (pl nekem is). Mivel jellemzően 18-35 a bringások életkora, sok fiatal akadhat, akinek papa még nem adta oda a családi zucukit, hogy azzal feszítsen este a körúton...
2. Nem is ismerik a kreszt.
Sokan ismerik, csak nem tartják be - mint ahogy rengeteg autós sem (sávváltás kereszteződésben, záróvonalon, index nélkül, gyorshajtás - hetente hányszor követjük el ezeket autóval) - nem kell csodálkozni...
3 Greenpeaces vagy Amnesty Internationalos ellenállók, kvázi a "normális" (szennyező, elhízott, túlfogyasztó) társadalom ellenségei.
Sokan csak azért kerekeznek, mert gyorsabb, nem kell parkolóhely és nem kell a csőcseléket bámulni a BKV-n. Ennyi

bocage 2009.01.20. 15:40:38

@Mikulás:
Persze a statisztika, olyan mint a bikini, de nem is mondtam, hogy ez igazolja kerékpárosokat.
Őszintén kérlek, hogy változtass a blog címén, mert ez így csak vagdalkozásra buzdít, nem old meg semmit!

Tanuljunk 2009.01.20. 15:41:31

@decibá: nem fogja megvaltoztatni mert ettol sikeres ember o!

Thyb 2009.01.20. 15:41:50

@midnight coder: Olvasgattam- olvasgattam jót derültem. Ahogy elnézem egyesek nemcsak a közlekedésben parasztok.
Tisztázzunk valamit: céges autóm van, céges üzemanyaggal. Mégis töbször jövök bringán melózni(ha csak tehetem), mert mig kocsival reggel kb 1 óra be az ut addig bringával ezt 25 perc alatt megteszem. A belvároson nem járok keresztül. A BKV min.3 átszállás lenne, ezért felejtős.
A MK tagsághoz egy műanyag lapot biztosit az UNIQUA amin rajta van a törzsszám. Nekem ráadásul 2 kötelezőm van a bringára amit nem sok autós mondhat el magáról.
Igen vannak bringások akik nem minden esetben tartják be a kreszt, ez autósra is igaz pl aki engem csapott el bringauton ugyhogy ráadásul szemből jött fényes nappal és kanyarodott le a mellékutra. Viágitott a lámpám és tökéletes szereltségű a gépem. Szóval nem minden esetben a bringások a hibásak, sőőőttt.....
A másik dolog, hogy belső sávban az anyós ülésről nem illik kifelé ugrálni piros lámpánál, az ut széllétől 1 méterre pakolni párhuzamosan, dupla indexel megállni a szélsősávban mert beugrom a kisboltba bevásárolni stbstbstb. Ezek a dolkgok nem csak kerékpáron zavarnak, hanem amikor autóban ülök akkor is. A fene sem szeret az autók között tekerni, nekem is jobb lenne, ha rendes kiépitett bringautak lennének, vagy elkülönitett sáv az uttesten. Nem rajtunk áll. Egyes itt nyálukat habzón csorgató majmok akkor is ott parkolnának. Ugyanakkor bringás a járdán 5km/h-nál többel nem tekerhet, igy a fenn vandálkodókat szigoruan böntetném. Menet közben nem mobilozhat, épp ugy mint az autósok -bár ez utóbbiaknál nagyon durva szorzót kellene elé rakni a bringás mobilosokhoz viszonyitva). Ugyhogy van itt mintkét oldalon elég probléma. Nem értem mikulásnak mi haszna származik a mutogatásból. Ha ennyi szabad ideje van akkor akár a kocsimat is lemoshatná.

Tanuljunk 2009.01.20. 15:42:16

meg a zindexre is kikerult vele neszorakozz. nem szarral gurigazik ez az ember

ja boccs megis

Thyb 2009.01.20. 15:47:21

@Közöd??: "..nem hajtanak fel az autósok a járdára közlekedési céllal, folyamatosan fenyegetve a gyalogosokat.."
Ez igaz, akit lehet azt a zebrán és menetközben csapják el. Járdát és kerékpárutat kimondottan és csakis parkolásra használják, bár már láttam nagymotort és autót is a kerékpáruton na meg a járdán is közlekedni.

bocage 2009.01.20. 15:48:02

@Közöd??:
A kislányodat is arra tanítod, hogy rúgjon bele a bringásba ha lát egyet, vagy bárkibe, aki olyat csinál, ami nem tetszik neki! Grat.
Nem lehet, hogy kijelölt kerékpárúton sétáltatok?
Sok bringás nem gecizésből csönget, hanem mert csak figyelmeztetni, jelezni akar!

Nyomek 2009.01.20. 15:49:20

Thyb:
"Nekem ráadásul 2 kötelezőm van a bringára amit nem sok autós mondhat el magáról."

Miért kellene autósnak 2 kötelező bringára?
:-)

Egyébként mi a fene az a kötelező bringára?

Más:
Nem láttál még olyan bringást, akinek fing fogalma sincs a KRESZről?

Tudod, hogy most őket (is) véded?

bocage 2009.01.20. 15:50:49

@Nyomek:
Fentebb volt róla szó! Például MK tagsághoz is jár biztosítás.

Nyomek 2009.01.20. 15:55:57

@decibá:
Kösz. Nem tudtam (vidéki vagyok) :-)

Egyébként mennyire általános, hogy valakinek van ilyen? Én biciklizek minden nap, mégsincs.

Silent Bob 2009.01.20. 15:57:19

Szerintem tök fölösleges a parasztokat győzködni. Aki sötét, azt hiába, aki nem azt meg nem kell. Ennyi. azt hiszem ezt a blogot nem olvasom többet egyszerűen. A kerékagyat se fogom, mert oda is bejönnek osztani az észt, hogy a bringa vidékre való.

Thyb 2009.01.20. 15:58:06

@Nyomek: nem védem, ezért mondtam, hogy van paraszt bringás épp ugy mint autós, aki anélkül ült kocsiba vagy bringára, hogy valaha is utánnanézett volna a KRESZ szabályoknak-bár az autósnak ezt megkellett volan tennie, ha nem 3 féldisznóért kapta volna a jogsit-.
Kötelező alatt értsd; felelősség biztositás, épp ugy mint az autósoknál. Az okozott kárt megtériti a biztositó -ezt azét illene tudni-. Autósnak az általa vezetett járműre vonatkozó 2x"felelősség biztositást" értettem/de sebaj/.
Egyébként hivatásos B;C kategóriám van + minden targonca (5t-ig)+ mezőgazdasági vontatók és kombájn vezetői engedélyem. Szal én speciel kaptam kresz oktatást bőven.

Mikulás 2009.01.20. 15:58:22

@decibá:nem változtatok, és nem azért, mert ez konfrontálóbb, hanem mert nem akarom ennek a szóösszetételnek a jelentését jobban visszaadni

bocage 2009.01.20. 15:59:48

@Nyomek:
Én is most tudtam meg, de mindenképp élni fogok vele. Nem általános a dolog, de én minden érintettnek ajánlani fogom!

Thyb 2009.01.20. 16:00:43

@Nyomek: "Egyébként mennyire általános, hogy valakinek van ilyen? Én biciklizek minden nap, mégsincs"
Szomoru!
Itt olvashatsz róla többet: kerekparosklub.hu/szolgaltatasok

5000 Ft az éves dij amiben már a biztositásod is belefoglaltatik.

bocage 2009.01.20. 16:02:27

@Mikulás:
Ez nem konfrontálóbb. Ez sértő. Ennyi.

Thyb 2009.01.20. 16:03:54

@Mikulás: A bajom ezzel az, hogy én ismerem legalább annyira mint te és bringás is vagyok. HA ugy raktad volna fel, hogy egyes bringások, akkor azt elfogadtam volna, de a cim alapján te is csak addig ismered amig kocsiban ülsz, onnantól hogy átülsz drótszamárra (amire utaltál is) te is elfelejted azt. Most akkor, hogy is van ez?!?

Edömér 2009.01.20. 16:04:08

Érdekes, az autózz! blogon sosem olvasok olyan hozzászólást, hogy SilentSound mi a lószarért írogatsz itt össze mindenféléket az autósokról, amikor én tök szabályosan vezetek?!

A kerékpárosok ugyanolyan szabálytalanul közlekednek, mint mindenki más Nem baj az, ha valaki erre is feelhívja a figyelmet.

Mikulás 2009.01.20. 16:08:05

@Thyb: tök igazad van, a többség képtelen az összetettebb gondolkodásra, de nem akarok senkit sem nevelni. a blog szándékosan kiélezett, a név mégsem emiatt lett az ami. a blog személyesen senkit sem akar megbántani.
sem autóm, sem biciklim, én mindig gyalogolok.

bocage 2009.01.20. 16:13:41

@Mikulás:
Nem veszem! Sok esetben szégyenlem magam más bicós miatt. Magam a szabályos közlekedés és mások tiszteletben tartásának híve vagyok.

midnight coder 2009.01.20. 16:13:44

@Thyb: Tisztázzunk valamit: céges autóm van, céges üzemanyaggal. Mégis töbször jövök bringán melózni(ha csak tehetem), mert mig kocsival reggel kb 1 óra be az ut addig bringával ezt 25 perc alatt megteszem.

Mondtam: vannak elektromos autók is. De más hogy valami előfordul, és más ha az a jellemző. Én is BKV-val járok, vagy alkalmanként gyalog. Ha pedig úgy adódik akkor autóval. De van olyan is hogy biciklivel. Ez utóbbi esetben sem érzem magam erkölcsi magaslaton mint egyesek. A közlekedés olyan dolog ami nagyon sok körülménytől függ, amit nem mindig te befolyásolsz. És nem jelent erkölcsi magaslatot ha épp neked olyanok a körülményeid hogy megteheted hogy biciklivel jársz. Lehet hogy a melletted autózó is megtenné ha nem kellene épp egy rakás szerszámot + anyagot is cipelnie a munkahelyére.

Thyb 2009.01.20. 16:14:18

@Közöd??: Tudod, ideje lenne elolvasni a KRESZ-t. Elég botrányos, hogy valaki pénzért vesz magának a vezetői engedélyt, majd a közlekedési szabályokat nem ismerve, saját csemetéjét is kiviszi a forgalomba veszélyeztetve annak testi épségét, csak azért, mert Ő személy szerint tudatlan (illetve nem jártas) a közlekedési szabályokat illetőleg.
Na igen fel lehet rugni egy bringást, sőtt van pár olyan ismerősöm is aki ezt szó nélkül tűrné, mindenesetre nálam ezzel ne próbálkozz se te se a csemetéd, mert indulatból nem felelek a tetteimért.

bocage 2009.01.20. 16:14:23

@Közöd??:
Hogy ki égeti magát.....?

Thyb 2009.01.20. 16:19:50

@midnight coder: nos, a munkatársaim között én vagyok a legidősebb, és talán 1 lakik közülük meszebb mint én. Mégis mindannyian kocsival járnak, kivéve engem. Bevallásuk szerint is a lustaság az ami miatt inkább órákon át pöfékelnek a dugóban, s mellettük még sok-sok embert ismerek akik csak a kényelmi szempontok végett autóznak.
Nem érzem magam erkölcsi magaslaton, és ott ahol megtehetem ott megragadom a kerépár adta lehetőségeket, hogy hatékonyabban juthassak A-ból B-be, ha azzal nem kényszeritek mást lassitásra, fékezésre, és megadom mindenkinek az előnyt, ahogy kell.

ex-dr. vuk 2009.01.20. 16:20:25

Miota csak a szegenyek bicikliznek?..
Amig az autoval kozlekedes az statuszszimbolum, szar se valtozik itt..
En megtehetnem h kocsival jarjak mindenhova szegeden belul, de MINEK??? Biciklivel gyorsabb, egyszerubb, ha nem 1 tonnat szallitok, az is megoldhato.

Thyb 2009.01.20. 16:22:51

@vuk_: a két bringámban 1 milla felett van zsé. :D Egyesek ürülnének, ha ilyen árkategóriáju autóba ülhetnének.

midnight coder 2009.01.20. 16:28:59

@Thyb: Mit tud egy olyan bicikli ? Ennyiért repülhetne is...

Thyb 2009.01.20. 16:34:52

@midnight coder: ha azt akartam volna, akkor siklóernyőt veszek. Megbizható alkatrészek, strapabiró felszerelés, könnyű, kényelmes (500km-nél sokat számit a kényelem).

Thyb 2009.01.20. 16:39:31

@Közöd??: Igy van, miattunk meg a villamosok miatt volt a szmogriadó is a minap, ha nem tévedek.

PR00F88 2009.01.20. 16:40:05

No, mi bringások, most már "a legkártékonyabb élősködői" vagyunk az országnak! :D
Köszönjük e nemes címet, "Közöd??". :)

Egyébként bocs, neked jut előbb eszedbe az erőszak, beülsz a kocsiba és elborul az agyad.

bocage 2009.01.20. 16:42:13

@PR00F88:
Nem kell kocsiba ülnie hozzá, már most is elborult.

Thyb 2009.01.20. 16:55:13

@PR00F88: Szerintem ne itéld el. Ha egészségi állapota megengedné, biztos vagyok benne, hogy Ő is tekerne. Inkább sajnálni kellene Őt. Egyébként ezekkel a kommenttekkel és ezzel a viselkedéssel valószinüleg testi(szellemi) fogyatékosságait igyekszik kompenzálni. Beteg embert pedig nem illik bántani, még akkor sem, ha ennyire jellemtelen magatartással bír, egy közösségi fórumon.

Bert Sels 2009.01.20. 17:24:08

szanalmas blog, megérdemelted ki is kerultel.

Steerio 2009.01.20. 17:36:47

@Közöd??: Nekünk jut eszünkbe az erőszak? Nem te nyitottál felrúgással, megveréssel, ilyesmivel? Nem te akarsz kilövési engedélyt ellenünk?

"Jah kampányoltok ellene és közben csináljátok, ügyes!"

Azt mondtam, én nem megyek járdán. Nem vagyok felelős mások tetteiért csak azért mert én is két keréken közlekedek. Ha valaki paraszt a járdán, rúgd fel ott helyben - a többieket meg hagyjad békén.

Oké, szóval, a barátnőm elütése "más". Zebrán oké elütni valakit, mert az az úttest része. Ez is baromság, én viszont csak arra kívántam utalni, hogy nem alkotok véleményt egyetlen autós viselkedése alapján a többiről is.

Ahogy a te megnyilvánulásaid alapján sem alkotok véleményt a többi autós, gyalogos, akármilyen kommentelőről.

M. Péter 2009.01.20. 17:42:00

Az autosok nagyon szenvednek a "Mas szemeben a szalkat, maga szemeben a gerendat sem" szindromatol.

Van olyan hely, ahol rendszeresen azt latom, hogy a lampa pirosra valtasa utan meg 2, 3, 4 auto gyorsan atmegy. Az utolso mar rendszerint akkor, amikor a keresztezo iranyban mar elindult a forgalom.

Steerio 2009.01.20. 17:47:18

A biciklisek állandóan átmennek a piroson!
www.youtube.com/watch?v=Xl8mhI85uXI

Steerio 2009.01.20. 17:48:22

Fenébe, volt ebből egy hosszabb is. Nincs meg valakinek a címe? :)

downhiller 2009.01.20. 17:54:57

@Közöd?:
@Shaugar:

ti akartok verekedni, amikor minden hozzászólásotokban azt írtátok, hogy "ha majd hozom a markos haverjaimat"??? egyedül féltek? vagy csak símán az autózástól elgyengült, hájas, gyenge pö*sök vagytok??
és Shaugar: nem kéne keménykedni a kempós haverral, van pont elég küzdősport, amit lehet űzni ahhoz, hogy egy ütéssel beverjem azt a nagy, csúnya fejed. (én meg régóta Krav-Magá-zom ahol azt tanítják, hogy az ilyen beképzelt keménykedős fa*zokat hogy kell a legrövidebb támadási kombinációval lezúzni... de én ezt nem hirdetem nagybetűvel az első sorban...)
egyébként meg sokat járok az andrássy-körút útvonalon, néha elnézhetsz arra és majd meglátjuk, hogy tényleg vagy-e elég t*kös, vagy csak a szád nagy... (gondolom a sok szo*ástól, mert ugye te bu*izol mundenkit, szóval mindenki magából...)

Steerio 2009.01.20. 17:58:25

@downhiller: Pihenj, Shaugar egyértelmű provokátor, mai regisztráció, csak ehhez a bloghoz szólt hozzá. A másik az meg szerintem menthetetlen, valószínűleg haragszik a kékszeműekre is, mert egyszer egy *olyan* eléfurakodott a gyógyszertárban, amíg a váliumra várt.

Azt se feledd, hogy te sem vagy jobb, ha ugyanebben a stílusban válaszolsz. Akkor itt soha nem lesz jobb a világ.

Bert Sels 2009.01.20. 18:00:31

azé ne felejtsuk mar el mekkora hulye blog ez

downhiller 2009.01.20. 18:03:27

én értem, de az előző 250 komment alapján, ezen az oldalon annak nem sok értelme van...
CMen szívesen vitázok kultúráltan, de itt tök felesleges.

Steerio 2009.01.20. 18:10:45

@downhiller: és "megverlek kuvvanyád"-ozni nem az?

downhiller 2009.01.20. 18:14:00

én verekedésre gondoltam, nem verésre

Agyalap 2009.01.20. 19:02:32

Imádni fogom ezt a blogot! Hogy csak arra jöjjön létre hogy fikázhassa a kerékpárosokat? Óriási!
Neki is fogok, és egy full vattacukorellenes blogot indítok, de nagyon radikálisat ám!
Kicsit fordított gondolatmenetnek látszik, hogy majd ettől minden jobban megy. Te vagy zseni lehetsz, vagy zárt osztályon a helyed. Azt mondják a kettő között nincs sok különbség. Nekem még nem pörgött fel ennyire az agyam (meg lehet hogy iszonyatosan naiv is vagyok élemedett korom ellenére), de maradnék inkább az "ésszel és több toleranciával" megoldások mellett.

downhiller 2009.01.20. 19:07:24

azzal sokra lehet menni...

Agyalap 2009.01.20. 19:11:14

Hogy a címhez is hozzászóljak: lehet hogy a bringások egy része nem ismeri a KREST-t, sőt biztos is. De a nagyobbik része ismeri, és fontos is hogy ismerje - igen könnyen meghalhat. Aki nem tartja be minden esetben (ezzel én is így vagyok), nem okoz akkora veszélyt a kb 100 kilójával, mint egy tonnás autó pl.
Ezzel nem kívánom felmenteni magamat (sem), ha bármi balesetet okozok vagyok olyan hülye, hogy vállaljam a következményeit. Mondjuk erre még nem került sor idáig.
Azt érném még meg, hogy az autós is visszanéz a jobbkanyar előtt a kerékpárútra, vagy hogy az ott jövő biciklis nem akarja mindenáron behajtani rajta az elsőbbségét...
Sajnos a morálon van még mit javítani mindegyik oldalon...

Agyalap 2009.01.20. 19:13:11

@downhiller: Persze - ha nézeteltérésem van a családdal egy jól elhelyezett horog rögtön megoldja.
A baseball ütőt is ezért hordom otthon. Az embereket csak így lehet meggyőzni.
Gratulálok.

downhiller 2009.01.20. 19:30:18

akkor a történet:
nyáron az andrássy szervizútján tekertem át a bajzánál a kereszteződésben, taxis nem zavartatva magát kielőzött a kereszteződésben a jobb oldalamról (!!!), majd index nélkül (!), rámkanyarodott balra (!), még mindig nem zavartatva magát betolt az andrássyra (!) (nyáron vihar után az esőben, azért csúsztam), a lábamat a protektor védte, amúgy a kocsihoz volt végig szorulva. na most a DHzés miatt van technikai tudásom ezért az ilyen esetek (amikor elcsapnak, leszorítanak) nem nagyon hatnak meg, szóval feleslegesnek érezve a konfrontálódást, továdd mentem, utánam jött, leszorított (!), majd kipattanás után lazán elkezdett folytogatni (!!!) a térfigyelő előtt premier plánban, az utasai meg élvezték a műsort. rendszám, taxi alapján meg van, feljelentés megvan cserbenhagyásos gázolás, és garázdaság miatt, de a rendőrök szarnak az ügyre.
az ilyen embereknek magyarázzak kultúráltan? minek?
és én se így állok hozzá, mert a hegyig 10km-t tekerek és az a oktogonig bass*ák fel az agyam, nem a kapualjunktól ez a hozzáállásom.
(a történet nem egyedi, de 3 év alatt ez volt a legcifrább)
további kedvencem amikor beengedem a trolit a megállóba, de kivár, majd amikor az öbölhöz érek besodor... itt is fel ugrottam a megállóba, de azért remélem látszik hogy egyik esetet se én provokáltam ki.
megveretni meg nem fogom magam, azért az remélem világos.

downhiller 2009.01.20. 20:00:27

persze lehet mondogatni, hogy ne általánosítsunk, de ugye ha egy közösség nagyrésze bunkó, engem biztos nem fog érdekelni a kisebbségi része.

downhiller 2009.01.20. 20:03:58

és én is magasról teszek rá ha valaki utálja a DHsokat, mert letiporjók a virágokat

Alf (törölt) 2009.01.20. 20:40:44

@downhiller: ha sokat irol, megvereted magad. lekközeleb meglátrak, rádhuzom a kormányt oszt meglátlyuk ki eröseb a tanyabájkod vagy a mitsubitsu outlanderem.

az öszes biciklisnek ugyanezt üzenem.

Alf (törölt) 2009.01.20. 20:44:21

@downhiller: enegem ase érdekel hogy Krav-Magázol vagy Krav-Tegeződöl, nekem még Tecikezhetel is amikor majd rádnyitom az ajtót.

downhiller 2009.01.20. 20:45:29

látom visszajöttél keménykedni...
hajrá...
utaltam rá hogy többszöri gázolásaim az autó kárával végződtek...
(azt már meg se merem említeni hogy a bringám többet ér mint a használt dobozod)

Alf (törölt) 2009.01.20. 20:57:20

@downhiller: "(azt már meg se merem említeni hogy a bringám többet ér mint a használt dobozod) "

mostmár félsz, mi?

Alf (törölt) 2009.01.20. 21:00:12

XD

amúgy csak poénkodok, ha nem jött volna le, ezt a blog nem érdemel mást.

downhiller 2009.01.20. 21:02:18

igazából neten fel se veszem, majd az utcán...

Alf (törölt) 2009.01.20. 22:35:17

itt is hirdetem már, mer tesó már nagyon hajtaná a tuareget, fosik a zsruktól, ugyhogy kéne neki a jogsi.

www.legalja.hu/current/final/20090119_kreszvizsga.jpg

Perillustris 2009.01.20. 23:26:39

@Mikulás: "a blog azért van, hogy leírjunk olyan veszélyes példákat, amelyeket egy kis empátiával megpróbálhatunk a jövőben elkerülni"

Igen, a párbeszédre a lehető legmegfelelőbb a "hülye bringás" megszólítás! Ezt elb@sztad.

Perillustris 2009.01.20. 23:29:46

@veletlen kes: "Versenyző szerelésben, világítás nélkül (persze nappal, de akkor is...)"

Neked már az uszodába menet a fejeden van az úszósapka?

Krisi 2009.01.20. 23:40:51

@Shaugar: Miattad fogom olvasni ezt a remek blogot, ne hagyd abba! :)

Devil 2009.01.21. 11:18:17

Olyan nevetseges latni ahogy a sok bringas hivatasos troll raveti magat (lehetoleg aznapi regiosztracioval) minden lehetseges bringas posztra mint tyuk a meleg takonyra es koznevetseg targyava teszi - sajnos nem csak sajat magat, hanem az osszes bringast ugy altalaban. Akik azert ennel sokkal normalisabbak, 2-300 postbol akar 1-2 normalis bringas hozzaszolas is van :( ami nem az autok, autosok gyalazasarol, ertelmetlensegerol, az elszenvedett velt vagy valos serelmekrol, sajat felsobbrendusegukrol szol, hanem mondjuk megprobalja megerteni amit a postolo irt, es nem csipobol elutasitani mindent aminek 2-nel tobb kereke van.
Bar van akiben ezek az emberek inkabb szanalmat ebresztenek, nem tudom milyen frusztraciot kell nekik ilyen modon kielniuk, de nagyon szar lehet nekik a sajat elvakultasig ontelt es szuklatokoru borukben, minden ertelmes kerdesfelvetesre, minden kommunikacios kiserletre suketen es vakon.
Sajnos eddig minden olyan kiserlet amit a bringas-autos parbeszed elkezdesere lattam, ilyen bringas provokatoroknak lett az aldozata. A CM honlapjan lehet hogy kint van a logojukban (a legalso sorban, lehet hogy azt mar nem olvassa senki?) hogy az autos partner, nem ellenseg, de ezek sajnos csak szep szavak, a valosagban sokkal inkabb ugy tunik hogy a lelke melyen a legtobb bringas - a forum-hozzaszolasok alapjan - egy varosi gerilla, akinek az autos az ellenseg, es ezt meg is ideologizalja hiol csak tudja: az autosokat hibaztatja mindenert, ami azert szomoru mert a hasznalhato kozlekedes kozos erdekunk, a normalis autosoke, bringasoke, vegsosorban minden normalis barosi polgare, de a masik allaspontjanak megertese nelkul csak egymast fogjuk marcangolni ahelyett hogy a problemakra mindenki szamra elfogadhato megoldast keressunk, vagy eppen a jelenlegi helyzetert felolos embereket vonjuk - legalabbis amennyire ma jogilag lehetseges - felelossegre.

Agyalap 2009.01.21. 13:00:19

@Devil: No még a végén cimbik leszünk :)
Nem tudom röhögjek, vagy sírjak a sok "majd jól rádnyitom az ajtót", "beverem az ablakodat" hozzáállástól. Szeretném látni a kedves szülőket és egyéb nevelőket, lehet megérteném ezt a lelki toprongyságot.

1Ember 2009.01.21. 17:28:43

Engedjétek meg egy 40 éves, kvázi kezdő biciklis véleményét.
Nem szeretem az autót, a bűzt, mocskot, rombolást amit a környezetében véghezvisz. És nem szeretem a Bp-i közlekedési állapotokat sem. 10 éve élek itt, és azóta nem ültem kocsiba. Megtehetném, informatikus vagyok, de elegem van a kocsikból. És elegem van már a BKV-ből is. Napi 2x5 megállót utazok a 14-es villamoson, s ezért rám kényszerítenének egy 9 ezres bérletet + várjak a nemlétező menetrend szerint is ritkán járó járművekre, utazzam mocsokban és zombik között... Hát nem...
Mivel nem voltam hajlandó ezért fizeteni, évekig blicceltem - sosem kaptak el. (Ha az ember fgyel, könnyen kiszúrja az ellenőröket jóelőre...) De már annyira undorodom a BKV-től, hogy ha ők fizetnének sem szállnék fel rá szivesen.
AZ idén januártól megfogadtam hogy végképp nem szállok többet BKV-ra, max nagy szükség idején... Elég volt. Más jármű nem alternatíva. Az autó jó - vidéken, ilyen nagy faluban, mint Budapest ennyien, ilyen kis helyen, ilyen körülmények között (ami köszönhető a politika és a város vezetőinek) semmi estere sem.Mindenki tudja hogy a kerékpárral lehet haladni, sőt Újpest-Pestszentlőrinc távon, gyorsabb volt (ahol volt bicikliúton) mint a BKV (kb 2 éve.)
Úgyhogy saját kútfejemből arra a következtetésre jutottam, hogy csak biciklivel közlekedem ezután...

Érdekesek ezek a fórumok, ahol annyi taplő beszólás van. (Szoktam olvasni blogokat), aztán odakint, gyalogosként mindig arra jövök rá, hogyha én is figyelek arra amit csinálok (a közlekedésre), az autósok sem bunkók, elengednek ha át akarok menni a zebrán, vagy másütt. Pedig átmegyek a piroson is, nem érdekel. A birkák állnak ha nem jön semmi... de használom is a szememet, és nem ugrok autók elé. Miattam még sose kellett senkinek fékeznie.
Kezdő bicikisként sem randalírozom, 40 évesként már nem a utcán akarom megmutatni, hogy ki vagyok vagy mi. Úgy vettem észre, ha az ember ésszel közlekedik, figyel magára és a másikra, akkor azért nincs olyan nagy baj, mint amit ezek a hasznontalan blogok sugallnak, s igyekeznek saját fusztrációikat elültetni az arra fogékonyakban.
Épp elég szar a helyzet, nem kéne a gyűlöletet szítani feleslegesen. Legkevésbé a neten egy arctalan fórumon. Ha valakinek nem etszik valami a valós életben, azt ott, és azzal az emberrel kellene elintézni, ha mód van rá. Nem mással, vagy máson megbosszulni a vélt, vagy valós sérelmet. És legfőképp nem a neten...
De ez csak az én véleményem, mindenki azt tesz és gondol, amire ő képes...
Üdv.

Alf (törölt) 2009.01.22. 00:18:36

@Devil: "Sajnos eddig minden olyan kiserlet amit a bringas-autos parbeszed elkezdesere lattam"

itt gondolom, nem a HULYEBRINGAS.BLOG.HU -ra gondolsz, ahol most vagyunk, mert ez nem az, hanem pont az ellenkezoje. ugyhogy le a magas lorol, mert ez egy BICAJOSFIKAZO blog.

Alf (törölt) 2009.01.22. 00:21:56

@1Ember: Amúgy kb az 1. értelmes dolog, amit itt olvastam, és az a helyzet, hogy én kb 4 éve bicajozom pesten, és igazából messze nem olyan rossz, a helyzet, mint a blogok sugallják. nekem egy leszorításos helyzetem nem volt, alapvetően nem is értem, honnan ez a 2oldali frusztráltság...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.22. 05:01:43

@FlyByWire: Autósokat főutakon, megfelelően sűrű forgalomban - elég nagy ahhoz, hogy számítson, átjutsz-e a kereszteződésen vagy sem, de nem túl nagy ahhoz, hogy dugó legyen, amikor úgysem jutsz át - gyakran láthatsz narancssárgában/piorsban átszáguldozó autósokat. Én Budapesten a Könyves Kálmán-Hungária körúton minden lámpa minden váltásakor látok párat.

"jó példa a körút. Ott csak sávváltással lehet biciklist kerülni, és ha nagy nehezen ez összejön, majd megáll az autós a pirosnál, elég frusztráló látni hogy a leküzdött akadály ismét elémászik." Tehát ne járj autóval a Körúton. (Vagy ha látsz magad előtt biciklist, jöjj rá, hogy jobban jársz, ha másik útvonalon kerülsz.) ;-) De komolyan: az nem zavar, hogy párezer parkoló autó elvesz egy teljes sávot, amelyen többtízezer haladni szeretne?!

"Ami a lényeg: megtanulni, hogy az autós nem ugyanazt látja, mint egy biciklis/robogós!!" Az autós nem lát semmit sem, az A/B/C oszlopoktól, a koszos ablaktól és a kis visszapillantó tükröktől. Próbáld ki a biciklivel való közlekedés, és majd rájössz, mekkora különbség van a két közlekedési mód tér- és forgalomérzékelése között!

@bontókalapács: A biciklist nem védi semmi sem; ha szabálytalan, akkor vagy tényleg hülye, vagy legalább óvatosan/biztonságosan csinálja a saját érdekében. Az autó megvédi az utasokat, kevésbé kell félni szabálytalankodás közben.

@veletlen kes: Jártál is az említett bicikliúton vagy csak az autóból kipillantottál rá? Az a bicikliút a Velencei-tó mellett, amelyiken mi jártunk, néhol gyaloglásra sem volt elkalmas, mert ha rosszul lépsz a felpúposodott, kirepedezett aszfaltra, kificamítod a bokád. De nagyforgalmú úton közlekedni veszélyes, függetlenül a tábláktól és hogy van-e mellette bicikliút vagy sem. És mivel nem közlekedtünk (A pontból B pontba, legrövidebb úton, legnagyobb sebességgel), hanem kirándultunk (nézelődtünk), és voltak köztünk kevésbé tapasztaltak is, inkább maradtunk a bicikliúton.

@Walter Melone: "Az a bringás aki veszélyesen közlekedik, azzal úgy is végez előbb utóbb az evolúció. Aki meg szabályos azzal nincs semmi gond." Szabályos biciklis közlekedés közben naponta több autó ütne el, ha nem figyelnék. Nagyrészt a főútvonallal párhuzamosan haladó haladó bicikliút és az alárendelt keresztutca kereszteződéseinél, ahol pedig nyilvánvalóan nekem van elsőbbségem. Vélemény? Ahogy avus írja, a szabályos közlekedés és a biztonságos közlekedés nem fedik egymást teljesen; ez az életszerűtlen szabályoknak (ósdi KRESZ) és forgalomszervezésnek (kerékpáros infrastruktúra ész és értelem nélküli építésének) "köszönhető".

"Nem tudom tudod-e, hogy az autósnak a kötelező felelősség biztosítása is csak akkor téríti a bicikliseknek okozott kárt, ha a bringás is rendelkezik felelősség biztosítással?" Referencia? Gyalogosokkal ugyanez a helyzet? Azt vágod, hogy miért kötelező gépjárműre a felelősségbiztosítás és biciklire miért nem? Nekem egyébként térítettek már (anyagi és egészségügyi) kárt biciklis baleset után, pedig akkor még nem voltam a Magyar Kerékpárosklub tagja, tehát konkrétan nincsen igazad.

@midnight coder: "De ha körbenézel általában egyetemista kor fölött elég ritka jószág a biciklis." Talán most még. Pont ez (is) mutatja, mekkora elmaradásban vagyunk a fejlettebb országokhoz képest.

@Közöd??: "Nekem anyámat ütötte el biciglis a járdán." Engem meg gépjármű ütött el bicikliúton. Mit akartál mondani? A "biciglis" egyébként rosszul tette, hogy elütötte anyádat; téged kellett volna, mert belőled tisztességes ember már biztosan nem lesz, ez teljesen nyilvánvaló. ;-)

"nem hajtanak fel az autósok a járdára közlekedési céllal, folyamatosan fenyegetve a gyalogosokat." Akkor nem figyelsz eléggé. Én már láttam ilyen eseteket. (Nem, nem amerikai akciófilmben...) Ukrán meg moszkvai városi autós közlekedés megvan?

@Mikulás: "azok az esetek nem szerepelnek a statisztikában, amelyekben a biciklis balesetet okoz, mondjuk elüt egy gyalogost, de nem hívnak rendőrt. ezek a statisztikák meglehetősen félrevezetőek." Tehát a biciklisek által okozott balesetek döntő része enyhe kimenetelű. Köszönöm, hogy te mondtad ki!

@Agyalap: "Azt érném még meg, hogy az autós is visszanéz a jobbkanyar előtt a kerékpárútra, vagy hogy az ott jövő biciklis nem akarja mindenáron behajtani rajta az elsőbbségét..." Vágod, hogy egy normális országban mekkora büntetésre basznának meg, ha nem adnád meg autóval az elsőbbséget akár a bicikliúton a biciklisnek, akár a zebrán a gyalogosnak? Nincs is annyi (súlyos) baleset!

Ja, és Shaugar az isten! :-)

1Ember 2009.01.22. 06:57:08

@Alf: Szerintem sem... azért, ha valaki Bp-n biciklivel akar közlekedni egyvalamit nagyon gyorsan megtanul: azt hogy az autósok helyett is nézzen. Soha sem számíthat hogy bárhol elsőbséget megadnak neki, s igyekeznie kell kitalálnia hol és mivel, mikor mehetnek neki. Nem szándékosan bunkóságból, hanem figyelmetlenségből, türelmetlenségből stb. És ha a közlekedési állapotokat túl akarja élni az ember, akkor kénytelen kicsit módosítania a szabályokat (álló autóktól való távolság, buszsáv stb.)
Aztán ha valaki rendszeresen akar biciklivel közlekedni akkor fel kell készülni a hidegebb időre, az esőre és a tolvajokra is...
1x volt egy kisebb esésem még a legelején - s mindjárt rá is jöttem, hogy egy sisakot is be kéne szerezni... :-)

Amúgy most kerültek először talán az autósok szembe olyasmivel, hogy szmogriadó, dugódíj, ócskakocsi korlátozás a megszokott közlekedési állpotokon túl nem csodálom, hogy kicsit idegesebbek. Valahol szerintemmi ndenki érzi (biciklis, autós, gyalogos, bkv utas), hogy ami van az nem jó és változtatni kellene, de a véltoztatás és a változások megélése nehéz. Az egyéni lehetőségek elég behatároltak az az autós aki még hétvégén sem ül biciklire me, tudja hogy a biciklivel lehet közlekedni is, akik hétvégente bicikliznek azok kezdenek el inkább bicikliben gondolkozni. A tömegközlekedés nem alternatíva, kényszer, ahol mindenki tudja, hogy a szolgáltató a minimális követelményeket sem teljesíti túlzó árakon, s a bevételek pedig mások zsebébe kerülnek: a kevesen élősködnek és használják ki a tömegeket, akik amúgy is muszájból vannak ott.
Nem csoda ha ez nem dob fel különösebben senkit...
A városvezetés pedig nemnagyon akar és/vagy tud változtatni.
Valahogy ebben az országban és különösen ebben a városban mindenkinek különösen fontos a saját külön élete, kényelme, hogy maximálisan el legyen szigetelve mindentől ami zavarja, hogy lehetőleg még rá se kelljen gondolnia.
pedig ez jól látszik hogy nem így működik. Az autók egyéni zárt világa becsődölt, vagy be fog csődölni. Az embereknek legalább valami kisérletet kellene tenni, hogy megértsék a másikat, mert a (a nagyon ritka kivételtől eltekintve) nem rosszat akar, csak megélni a vad viszonyok között, és ugyanolyan ember mint mi, az is csak el akar jutni A-ból B pontba, lehetőleg minél egyszerübben. A másik fél nem ellenség, aki le kell győzni, hogy hamrabb a célba érjek, mert akkor senki sem ér sose célba. Közös problémát pedig csak együtt lehet(ne) megoldani... mert szerintem nincs külön autós, biciklis, bkv-s probléma, függetlenül attól hogy ki milyen eszközt használ épp ahhoz, hogy eljusson oda ahova akar. Ez egy kérdés és nem lehet részeiben gondolkozni róla.

Devil 2009.01.22. 11:57:29

@Alf: Nem, mas elegge nem bicikligzalayo blogon is probaltam parbesyedet keydemenezyni, es pont ay tortent mint itt: jottek a verbringasok.

Devil 2009.01.22. 12:04:36

@Devil: Opsz a magyar keyboard :)

Devil 2009.01.22. 12:34:49

@1Ember: Minden bringasnak jot tenne az ha autoban ulne egy kicsit - es viszont!
Meg lenne az a kozos tapasztalat ami alapjan javitani lehetne dolgokon, leginkabb a sajat szokasainkon, es az infrastrukturan.
Gondolok itt a jol lathatoan kijelolt bicikliutakra/biciklisavokra, vagy arra hogy milyen fontos a bicajos szamara hogy JOL ki legyen vilagitva, az autosnak az hogy ahol bicajos is johet ott jobban kell figyelni arra hogy auto meretunel joval kisebb, joval nehezebben eszreveheto de serulekenyebb valamik is jonnek majd; a bicajosok is megertenek miert rossz otlet ott felbukkanni ahol nem szamit rajuk senki (tehat szabalytalanul), es hogy milyen fontos a KRESZ szabalyok legalabb alapveto ismerete (pld elsobbsegi szabalyok) ha kenyszerusegbol bar de autokkal osszezarva kell kozlekedniuk.
En egyebkent inkabb autozom, hetvegenkent bicajozok neha - de altalaban a csendes kertvarosokban. BKVval 2x11 megallot (6Km) kellene mennem, ez nagyon optimista becsles szerint 45 perc valojaban inkabb 1 ora, autoval viszont stabilan 15 perc.
Amikor masfele dolgoztam tobbszor mentem nyaron bicajjal, kb olyan gyors volt mint az auto, de egyreszt telen mar nem vallalnam be.
Ertelmes ember egyebkent akkor hasznalja az autot ha megeri: nem megy be a belvarosba ha nem feltelenul muszaj, ahol van _JO_ tomegkozlekedes ott nem autozik mert minek; es sok autos legalabb reszben hasznalna a BKVt ha lenne lehetoseg atulni pld metro-vegallomasokon (P+R, kincs ami nincs) es nem lenne rohadtul draga a BKV+auto egyutt.
Egyebkent a BKVt ingyenesse kellene tenni.

1Ember 2009.01.22. 17:02:31

@Devil: Én a a bevárosban dolgozom, ahol szinte csak egyirányú utcák vannak. Mindennapos dolog, hogy a kedves autós megáll az egyirányú utca közepén kiteszi a vészvillógót, sz@rik mindenre és mindenkire, és bemegy vásárolni... a blog gazdája ezzel az erővel nyithatott volna egy olyan témát is, hogy az autósok nem ismerik a KRESZ-t... :-)))

Télen, mivel mozogsz kevésbé kell felöltöznöd, mintha gyalogosan közlekednél. Kell jó kesztű, fontos a térdmelegítő, meg (bokavédő) bélelt cipő, vagy olyan neoprén biciklis kamásli. Az arcod elé sál, ha nagyon hideg van (de mégjobb szerintem a légszűrő maszk). Én a biciklit féltem inkább, a só tönkremar mindent. A jövő télre akarok összerakni valami egyszerű vázra, egy egysebességés váltó nélküli gépet, amiben lehet a sós latyakban is járni, és olcsó...
Ha esik az eső kell egy biciklis ponchó, vagy esőkabát+nadrág. Ennyi.
Legalábbis nekem kell túl sokat járnom a városban, és ez így jó nekem.

A BKV-val nem tudom mit kéne csinálni... Egyre roszabb minden, s emiatt még kevesebb a bevétele, hiába emeli az árat, és csökkenti a járatszámot egyre többen bliccelnek (szemmel látható), ha egyáltalán utaznak rajta. Engem a bliccelés már nem érdekel, egyszerüen ha ingyen lehetne utazni (buszon, villamoson) akkor sem utaznék, vagy csak ha nagyon muszáj (mint pl. a -10 foknál most) A BKV játai lassan már egy vasúti klozett szinvonalán vannak...
De van egy tippem, hogy totál lezüllesztik az egészet, s aztán valaki bagóért megveszi... az se lepne meg, ha az egész már rég le lenne zsírozva...
A politikusok alapból korruptak, és haszonlesők. a Társadalom csak akkor tudná ellenük az érdekét érvényesteni, egy normális közelkedés elérni, ha összefogna. Az autós , a biciklis, a gyalogos, meg aki a bkv-n utazik. (micsoda erő lenne belőle, ha összefognának a civil autós, kerékpáros szervezetek s együttesen terjesztenének be valami tervezetet Demszky elé... akár tetszik neki, akár nem negyon nehéz lenne figyelmen kívül hagynia...) Ám míg egymásra mutogatunk, addig a politikus a jól ismert "oszd meg és uralkodj" elv alkalmazásával jót röhög a markába, és tovább lop szabadon... Az egséges fellépésben erő van, és tuti el lehetne érni vele egy mindenkinek élhető várost, autóval, biciklivel, tömegközlekedéssel és gyalog. De úgy tűnik a magyar ember még nem nőtt fel ehhez.
Amúgy ugyanez megy mindenhol, a politika viszályt szít ellentéteket gerjeszt, megosztja az embereket, és közben a zavarosban halászik... míg nincs egység az emberek között, addig lehetetlenség fellépni ellenük.
Ez mindig egy választás; az egyén, minden ember választása hogy ő ellenséget lát-e a sorstársában (pl az autós a biciklisben - vagy fordítva) vagy összefog és az igazi ellenség a politika, a korrupció ellen, ami mindezt létrehozta...
Bocs érte, de valahol nevetségesnek érzem ezt az autós biciklis szembenállást. Mindenkinek vannak vélt, vagy valós sérelmei, de a taplókat leszámítva a tényeleges oka maga a közlekedés egészének az állapota, s nem az hogy X ártani akart Y-nak... X és Y valójában ugyanazt akarja: eljutni az uticéljához, csak ez épp egyre nehezebb neki, mindenki megpróbál valahogy ügyeskedni, s a baj nem igazán az ügyeskedésben van, hanem abban, hogy erre rákényszerülnek az emberek... Lehet persze szabályokra hivatkozni, a megnem adott előnyöket számonkérni - mindig fognak sérelmek esni az embereken, amíg ilyen a helyzet, de igaza sosem lesz egyik félnek sem...

No persze lehet az is, hogy én látom rosszul a dolgokat...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.22. 19:36:29

@1Ember: "Ám míg egymásra mutogatunk, addig a politikus a jól ismert "oszd meg és uralkodj" elv alkalmazásával jót röhög a markába, és tovább lop szabadon..." Mely miatt sajnálatos ennek a blognak már a létezése is: problémát megoldani nem fog (más hasonló fórumnak sem sikerült), csak a kedélyeket szítani (más hasonló fórumnak is sikerült). :-(

NRG44 · http://althir.org 2009.04.01. 23:58:20

A köcsög kritikál mász blogon mindig az autósokra követelnek újabb és újabb sarcokat. Dugódíj, szmogridaóbírság - és aki autóval jár munkába vazze?

Nem biciklisták, hanem trockisták. Úgy demokraták ezek a zöldek, mint Baader és Meinhof. XD
süti beállítások módosítása