A bicajosok sem angyalok

Nem az a legidegesítőbb a biciklisekben, hogy szabálytalankodnak, hanem az, hogy meg vannak arról győződve, hogy igazuk van.

Amennyiben van egy bringás sztorid, küldd el nekem, és posztolom. bpfopolgarmester kukac gmail pont com

Friss topikok

Linkblog

Gyors poszt, gyors bringás

2009.01.29. 10:46 Mikulás

Sokak számára szimpatikus hozzáállás, ha valaki a szabálytalan biciklisek látványát rezignáltan tudomásul veszi, és nem indít blogot annak demonstrálására, hogy a kerékpárosokkal valami nincs rendben. Float az előbbi, én az utóbbi halmazba tartozom. Kettőnk közreműködésének eredménye az alább olvasható napi összeállítás, hogyan tekernek felelőtlenül a bringások, akik persze meg fogják magyarázni, hogy igazuk van/volt. 

Ma jó időre való tekintettel minimum 3 bringás akart a kocsi alá kerülni. Az egyik "érthetetlen okból" úgy haladt az úton, hogy semmiféle lámpa őt meg nem állíthatja. A másik a Margit-hídnál úgy _ugrott_ a bringaútról az útra elém, hogy hirtelen levegőt is efelejtettem venni, aztán szépen következetesen haladt az úton -- a jó kövér kocsisor meg hagyta lefelé, pedig nagyon fasza gyerek volt, hogy nem az 5 méterrel arrébb lévő bicikliúton töltötte tovább a kolbászt.

A harmadik szimplán csak centikre lavírozott a kocsik mellett, nyilván gépi rásegítéssel, mert ember magától nem képes ilyen pontosan 3 cm-t tartani a külső sávban az autóktól.

Darwin-díjat nekik!

110 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyebringas.blog.hu/api/trackback/id/tr83909913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

céerem 2009.01.29. 11:59:05

n_gyula
alatta, a felső rakparton

JP 2009.01.29. 12:00:29

Legális, hogy veszek autót? Legális. Legális, hogy veszek üzemanyagot? Legális. A KRESZ-t betartva közlekedik az autósok többésge? Igen. Akkor nem értem, mi a baj. Amíg nem tiltják be az autóhasználatot, én bizony azzal fogok járni.

Viszont tele van már nagyon a zacskóm a kivilágítatlan bringásokkal!! Este, esőben a Nánási úton tekert két srác, de már csak akkor látszódtak, amikor teljesen mögéjük értem. És mutogattak, amikor dudáltam. Sajnos nem egyedi eset. A Hajti-pajti a Hungárián szintén lámpa nélkül.

Igyekszem segíteni a bringásokat, de azért ha betartanák a minimális követelményeket (pl: lámpa, kevesebb atrocitás volna.

Ugyanezen a szakaszon előfordulnak külföldi kerékpáros túristák is. Érdekes, hogy rajtuk van fényvisszaverő mellény, első-hátsó világítás (néha több is), sisak. Lehet így is bringázni.

Dr Kangörény 2009.01.29. 12:05:05

Bicikli-autós centizésnél a biciklis centizhet, az autós nem. Ezt nem tudtátok?

Én azt szeretem, hogy akkor, amikor piroson áthajtásról, egyirányú utcában forgalommal szemben haladásról, stb. van szó, akkor jön a "bicikli más, mint a többi jármű" szöveg. De amikor az út közepén teker egy biciklis gyök kettő sebességgel, akkor nekik joguk van erre, mert ugyanolyan közlekedési eszköz, mint bármelyik másik.

A lényeg: ha biciklis centizi a tükrödwt, akkor az autós köcsög, ha az autós megy el a biciklis mellett, akkor is.

bicajos 2009.01.29. 12:17:06

@céerem: ti autósok SEM tartjátok be a kreszt
@Real World: hol van a körúton bicikliút, és miért mész a belvárosban 70nel?
amúgy, ha az autósok nem fullra a padkára húzódva állnának/araszolnának/mennének, akkor a bringás simán elférne mellettük és nem kéne cikázni közöttük. ehhez csak egy kicsit oda kéne figyelni a többi közlekedőre.

Jasperek 2009.01.29. 12:20:43

Mindenki csak anyázkodni jár ide vagy esetleg érdemben is hozzá kíván szólni a dologhoz?
Én betartom ,de te nem tartod be stb... mint az oviban:)

totyatotya 2009.01.29. 12:22:32

@bicajos: "ti autósok SEM tartjátok be a kreszt"
nem a faszt nem, csak te ezt eszre sem veszed mivel nem tudod mi az.

masik. tegnap este Podmaninszkire fordulnek a dozsa gyorgyrol. aki ismeri tudja hogy pirosnal van kanyarodozold. DIREKT bazmeg szakado esoben figyelek a hatam moge mert itt allando a biciklisveszely - jardan teljes sebesseggel kepesek menni, az aluljaroban meg a meteres oszlopok miatt alig lehet oket latni. na ezzel az oldallal nem is volt gond. arc viszont jott a dozsa gyorgy ut fele bringaval. iktattam is mielott korbeneztem hogy csorog elore autok mellett egy bringa. korbenezek, nezek vissza elore SATUFEK.
bringas kollega ugy gondolta hogy mivel neki elore piros van, akkor o majd csinal helybol balravaltast es onnantol a zebrat hasznalja. HAT A KURVA ANYJAT AZ ILYENNEK BAZMEG.

teabore 2009.01.29. 12:23:28

duct 2009.01.29. 12:20:43

Ugyan, itt mindig mindenki betarja a KRESZ-t és állandóan odafigyel a többi közlekedőre :)

kéremszépen 2009.01.29. 12:25:43

@Niterider:

Micsoda egy himpellér vagy Te, hékás!

Lejáratod a szabályosan közlekedő, segítőkész, vidám mosollyal az arcukon tekerésző kerékpáros tömegeket, ezzel a felelőtlen magatartásoddal!

bicajos 2009.01.29. 12:27:45

@duct: az a baj, hogy itt nincs mihez érdemben hozzászólni, ez egy vicc az egész
@totyatotya: hahahahahaha! piroson átmenni autóval szabályos? nincs olyan kereszteződés budapesten, ahol ne menne át 1-2 autós a beváltott piroson. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Jasperek 2009.01.29. 12:28:44

Akkor csináljunk egy blogot vagy egy toplistát!
Kinek mennyi biciklis/autós/gyalogos/bkv-s (közlekedik még valaki?) okozott baleset veszélyt,balesetett 1 nap:)
Legyen napi top10!
Kezdem,ma busszal s metróval jöttem ,és senki nem ugrott elénk,a busz nem fékezett hirtelen,a metróban sem csukták rám az ajtót.Idáig 0 eset :(

remélem hazfelé is ilyen lesz!

georg 48 2009.01.29. 12:30:28

Ajaj! Már megint egy bringás blog. Minden napra jut egy. Tegnap is volt, össze is vesztem pár degenerált cajglissal. Csak ismételni tudom magam, miszerint minden autós, aki elüt egy szabálytalan bringást, jutalompontot kap. Ugyanis/átírva az ismert indiános mondást/ a halott bringás a jó bringás!Ennyi!

kéremszépen 2009.01.29. 12:31:26

@JP:

Dolgozó Népünk Állami Vezetése, Pártunk, Kormányunk sz@rik saját programjára. (Kerékpáros Magyarország Program)

2007 óta létezik...(Nevesíti a problémát, megoldási javaslatok is szerepelnek benne...)

Jasperek 2009.01.29. 12:31:48

Múltkor a blog gazdája sérelmezte ,hogy csak kötözködő alakok vannak és csak pár érdemi hozzászólás van.Tessék.Próbálkoztam.
Vagy ez egy olyan feszültséglevezető blog???
Mindenki kiírhatja magából a vélt és valós közlekedési sérelmeket?
Mert akkor jól működik! Olyan feszültséglevezetőnek:)

totyatotya 2009.01.29. 12:32:29

@bicajos: ezek utan eros a gyanum hogy azt sem tudod mi az a piros lampa, baratom.

Devil 2009.01.29. 12:32:56

"A bicajosok sem angyalok
Nem az a legidegesítőbb a biciklisekben, hogy szabálytalankodnak, hanem az, hogy meg vannak arról győződve, hogy igazuk van. "

Real World 2009.01.29. 12:33:03

@bicajos: Eccerű, annyit mutat a tábla. Meg a Könyves-Róbert Károly-Hungária végig 70. és gyk. ez a viszonylat NEM a belváros.

ps. az élni és élni hagyni jegyében MINDIG odébbgurulok, ha állok a kocsival és biciklist/motorost látok hátulról. Nem esik nehezemre, és nekem jóérzés, ha felemelik a kezüket, mikor észreveszik a gesztust.

bicajos 2009.01.29. 12:34:30

@totyatotya: világosíts fel kérlek, ó Titkok Tudója, Minden Fények Legfényesebbike, Emberiség Oltalmazója!

bicajos 2009.01.29. 12:36:01

@Real World: ez nagyon rendes tőled, tényleg. én pl mindig felemelem a kezemet, ha oddébgurulnak, átengednek stb.

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.29. 12:36:10

Valaki, aki hord magánál gépet, tegye már le a bringáját roki parkolóhelyen, fotózza le, és küldje el a képet Mikulásnak. Holnap szeretnék felháborodott posztot olvasni a mocsok rokihelyet foglaló bringásokról :).

Atis52 2009.01.29. 12:36:38

@bicajos: kereszteződés budapesten, ahol ne menne át 1-2 bicajos a beváltott piroson.
Javítottam.

Példa kell: Andrássy+Izabella sarka. Azt már kurvára unom hogy a szaros bicajosok miatt kell a zöld lámpán a ZEBRÁN ugrálnom, mikor jön át keresztben mint vaknyúl. Ha meg felrúgom én vagyok a tahó. Köszi.

totyatotya 2009.01.29. 12:38:10

@bicajos: az a jo hogy csoppet sem vagy arrogans, idegesito pocs. ha neked jo hogy masokat idegesitesz, lelked rajta. gondolom egyszer valaki majd lebasz neked egy irdatlan nagyot. engem konkretan nem zavarsz.

Jasperek 2009.01.29. 12:39:12

@Shaugar:
Csak halkan jegyezném meg ,hogy lehet ,hogy igaza volt??:)
Az a kis háromszög azt hiszem nem a kólavásárló gomb:) Az ajtót meg úgy nyitom ki ,hogy a tükörbe nézek előtte(na jó a parkolóban nem,de te a körúton álltál meg).

zahor103 2009.01.29. 12:39:28

én bicajos vagyok, és utálom a felelőtlen,fasz bringásokat, akik lejáratják a bringásokat, és magas labdát adnak a felelőtlen, fasz autósoknak, hogy úgy járassák a szájukat, mintha ők nem vezetnének gyakran szabálytalanul és türelmetlenül...

megoldás: akármiben/min ülsz, tartsd be a szabályokat és ne járjon a szád ;)

céerem 2009.01.29. 12:39:47

@bicajos: kikérem magamnak, azt hiszem, akkor a 11 év alatt igencsak elvették volna a jogsimat. Bájdövéj használhatnátok a qrva bicikliutat a B-Zs-n is, ha már egyszer ott van.

totyatotya: a biciklis nem használhatná a zebrát, csak úgy, ha leszáll a bicajról és TOLJA maga mellett. Akkor van elsőbbsége és járdahasználati jogosultsága. Amúgy nincs. SZóval igazad van.

totyatotya 2009.01.29. 12:41:22

@Shaugar: "totyatotya, én a helyedben kipattantam volna a kocsiból, aztán leütöttem volna a gecibe"

en ki nem szallok szakado esoben egy ilyen miatt. majd ha a nyakan all meg a Land Rover, akkor esetleg elgondolkodik.

totyatotya 2009.01.29. 12:42:23

@céerem: "totyatotya: a biciklis nem használhatná a zebrát, csak úgy, ha leszáll a bicajról és TOLJA maga mellett. Akkor van elsőbbsége és járdahasználati jogosultsága. Amúgy nincs. SZóval igazad van. "

EN tudom :)

céerem 2009.01.29. 12:43:35

@totyatotya: igen, de ő nem.

Na megyek és a 240 pacival együtt nekiesek a városnak. Ha hazaértem, jelentek a biciklisekről.

bicajos 2009.01.29. 12:45:12

@Atis52: persze, én is átmegyek a piroson, de ezzel nem akadályozok senkit, mert a gyalogosokat vagy megvárom, vagy előttük átérek, az autósok elé pedig nem gurulok be, mert az életem ennél többet ér. de az a tapasztalatom, hogy az emberek annyira frusztráltak, hogy nem tudják elviselni, ha a másiknak nem olyan szar, mint nekik. tavaly vagy tavaly előtt mentem át egy frissen beváltott piroson (körül néztem, autók már nem jöttek) és egy, a zebra szélén várakozó gyalogos konkrétan berohant az út közepére, mégpedig azért, hogy a hátamra csapjon nemtetszése jeléül. asszem ez nem teljesen normális dolog. picit off, de a kreszt szentírásnak tekintőket azért elküldeném kicsit olaszországba, ott ugyanis kb minden szabályra szarnak, de nincs háború a közlekedő felek között, mert odafigyelnek egymásra. ez csak itt nálunk, kis geci acsarkodó csicskáknál probléma.

totyatotya 2009.01.29. 12:49:01

@bicajos: egyelore itt elsz, itt kozlekedsz, ergo nem az olasz, hanem a magyar torvenyek vonatkoznak rad, tobbek kozott a KRESZ is.

bicajos 2009.01.29. 12:50:34

@totyatotya: szerintem zavarlak, ó Világok Ura, Mennyek Teremtője, Motorizáció Védelmezője.
@céerem: ha nem veszik el a jogsidat az azt jelenti, hogy betartod a kreszt? muhahahaha kérd ki magadnak kétszer, vagyis inkább háromszor, mert most már látom, hogy te biztosan mindig betartod a kreszt, és soha nem szegted meg egy pontját sem, különben már rég elvették volna a jogsidat. nekem 16 év alatt nem vették el, pedig volt legalább egy alkalom, hogy nem tartottam be a kreszt.

bicajos 2009.01.29. 12:52:38

@totyatotya: a kresz mindenkire vonatkozik, de kb senki sem tartja be. kár emiatt sírni. sokkal egyszerűbb lenne odafigyelni a másikra és nem a hülye jogszabályokba kapaszkodni, hogy most akkor kinek van igaza. attól még nem lesz kellemesebb a közlekedés. viszont, ha odafigyelünk egymásra, akkor igen.

totyatotya 2009.01.29. 12:59:44

@bicajos: "a kresz mindenkire vonatkozik, de kb senki sem tartja be. kár emiatt sírni. sokkal egyszerűbb lenne odafigyelni a másikra és nem a hülye jogszabályokba kapaszkodni, hogy most akkor kinek van igaza. attól még nem lesz kellemesebb a közlekedés. viszont, ha odafigyelünk egymásra, akkor igen. "

mar megint magyarazol, masra mutogatsz, terelsz. nem, ez nem igy mukodik. a szabalyt be kell tartani es pont. az hogy mas esetleg nem tartja be az teged semmiben nem kellene hogy befolyasoljon.

bicajos 2009.01.29. 13:00:13

@Shaugar: tudod, már olyan sokra vittem és annyit ültem land roverben, hogy most már megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy bringával járok.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:03:30

Kopi3.14 2009.01.29. 11:21:15
A 3 centit gondolom pont a kerekparos nem novelte, mert szerencsetlen autost tolta be a kozepso savba."
aha.. ha pedig egy busz megy el mellette 3 centire, akkor a kerékpáros rohan a kerékagyra, meg a rendőrségre sírni... kicsit egyoldalú...

Lángharcos 2009.01.29. 11:31:50
De esetleg ti autósok elgondolkodhatnátok azon, hogy mennyit tesztek a jó levegőért..."
áruld már el mi a kapcsolat a levegő tisztasága és a minden szabályra szaró kerékpározás között!? ez csak terelés és erről se az autósok tehetnek gyk.

bicajos 2009.01.29. 12:17:06
amúgy, ha az autósok nem fullra a padkára húzódva állnának/araszolnának/mennének, akkor a bringás simán elférne mellettük és nem kéne cikázni közöttük"
áruld már el komám, mi tiltja, hogy 2 centire mentjek a járda szélétől? SEMMI! viszont az autók között cikázást tiltja valami és nem véletlenül! mert lehet 2 centire megyek a szegélytől és leugrik elém egy gyalogos (szokás szerint pl villamosmegállónál), akkor te duplán vagy nagy szarban, ha éppen a bal oldalomon kerülgeted a köcsög autósokat....

bicajos 2009.01.29. 12:27:45
nincs olyan kereszteződés budapesten, ahol ne menne át 1-2 autós a beváltott piroson."
én ezt megfordítanám! nincs olyan kereszteződés BPen, ahol 1 bicajos is megállna... ugyan nem üti egyik a másikat, csak éppen ez az érem másik oldala...

és még ragozhatnám itt a hozzászólások tömkelegét... mindenki azzal közlekedik amivel akar, de ne magyarázza meg, hogy azért ő az okoskata, aki mindenre szarhat, mert ő környezetvédő(!), meg mert mások is szabálytalanok...

tessék mondani, mennyire környezetvédő az, mikor le vannak zárva a főútvonalak hétvégente (mikor végre tisztulhatna a levegő, mert csak azok ülnek kocsiba, akiknek muszáj) kerékpárverseny, meg futás miatt és állnak a tömött kocsisorok miatta!?

vagy ragozhatnánk mennyi pénzt tesznek a kerékpárosok a kerékpárút/sáv árába!? jah persze adóznak... MI IS! SŐT! minket még több címen pumpolnak, útalap, környezetvédelmi adó, etc! tényleg lehetne 2-3 évente hivatalos műszaki vizsgára vinni a kerékpárokat, mert a 90%uk tuti nem felel meg a kresznek (kapásból buknának már a világításnál)! na erről is biztos az autósok tehetnek, hogy nem képes valaki pár száz forintért kivilágítani magát... végül is nekem egy horpadás, neked egy doboz... ennyit én is megtehetek :o)

bicajos 2009.01.29. 13:05:29

@totyatotya: a kresz egy durván elavult szabálygyűjtemény. persze, kellenek szabályok, de ne várja senki, hogy betartsam azokat, amelyekkel az életemet sodrom veszélybe (a piros lámpa nem ide tartozik, az szimplán csak azért csípi az autósok szemét, mert ők nem mehetnek át, ha éppen nem jön senki). a világon pedig ennél sokkal jobb dolgok is léteznek a közlekedés biztonságossá tételére, agyontáblázás és agyonszabályozás nélkül (megemelt kereszteződés, jól belátható útszakaszok és kereszteződések, sok-sok bringaút, lassítóöblök, stb.). az agyonszabályozás csak nálunk divat, de meg is van az eredménye, mert a sok hülyeség miatt lehet anyázni, egymásra mutogatni.

totyatotya 2009.01.29. 13:08:01

@bicajos: "a kresz egy durván elavult szabálygyűjtemény..."

kesz, ennel tobbet szerintem nem kell mondanod. ez a hozzaszolasod tokeletesre sikerult.

vazze... 2009.01.29. 13:10:47

ezt a sok parasztot, ezért tart itt ez az ország vazze...

bicajos 2009.01.29. 13:13:52

@totyatotya: szerinted mennyire szolgálja a biztonságomat, hogy a kresz szerint nem mehetek a buszsávban, csak mellette az autók között? ha ezt betartom, akkor jobb oldalról egy csuklós busz húz el mellettem 60nal, balról pedig egy teljes kocsisor 70nel. ha valaki erre azt mondja, hogy ez igenis a biztonságos közlekedést szolgálja, akkor ott valami baj van. tehát a kresz éppen azt nem teljesíti amire létrehozták. és a kresz nem egy kőbe vésett, megmásíthatatlan dolog, hanem egy olyan törvény, amit a változó körülményekhez kell igazítani.

Lángharcos 2009.01.29. 13:14:17

@céerem:

"Mi, autósok úgy vagyunk vele, hogy: ha betartjuk a kreszt, akkor a biciklisták is tartsák be."

Akkor tartsátok be ti is. Mert úgy beszélsz, mintha mindig be lenne tartva, csak a biciklisták szarnak bele....

Ennyire biztos vagy benne, hogy minden autóstársad békés szabálykövető, és csak azok a mocskos biciklisták és gyalogosok ne lennének?

Ne tudd meg, hányszor voltam életveszélyben, mert a nekem zöld közepén sétálok át (gyalogosként), és majdnem elcsap egy állat, mert úgy gondolja, rossz helyen van a zebra, és a piros kerek lámpácska az ugyan nem neki szól. És még neki áll feljebb, rázza az öklét, ha a gyalogosok odaszólnak, hogy lámpa? kresz?

Igen, vannak felelőtlen biciklisek. Írtam is, hogy ők se szentek. De ti?! Heh...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:20:36

bicajos 2009.01.29. 13:05:29
@totyatotya: a kresz egy durván elavult szabálygyűjtemény."
ezzel egyetértünk, de ki vagy te hogy kivonod magad alóla!?

"de ne várja senki, hogy betartsam azokat, amelyekkel az életemet sodrom veszélybe (a piros lámpa nem ide tartozik, az szimplán csak azért csípi az autósok szemét, mert ők nem mehetnek át, ha éppen nem jön senki)"
lemaradtam... a kresz-nek melyik pontja is rendelkezik arról, hogy kerékpárral át lehet menni a piroson, ha nem jön semmi!? remélem egy olyan autó átmegy rajtad piroson, aki nem látott jönni senkit és ezzel a dumával elengedik majd a rendőrök, hiszen a bicajosoktól tanulták...

mondjál még pár ekkora baromságot... nem kell itt utálni alapból senkit, megutáltatjátok itt magatokat ezekkel az egyoldalú, agyatlan beszólásokkal..

grigorij (törölt) 2009.01.29. 13:23:45

Na végre egy jó téma! Mondom ezt KERÉKPÁROSKÉNT!

Sajnos, a mai magyar kerékpárosok döntő többsége egy primitív bunkó!

Érdekes, hogy ha a belvárosban gyalogosként közlekedem, akkor kizárólag a kerékpárosoktól kell tartanom, sohasem az utósoktól!

A járda = gyalogosoké! Autós nem jön fel, de a buzeráns bikiklisfutárok?
Lámpás gyalogátkelő= zöldnél a gyalogosoké! Az autósok megállnak, hiszen elég komoly büntit kaphatnak! A buzeráns biciklisfutárok, a szögletes szemüveges, copfos és kockásinges trendi suttyók egyszerűen belehajtanak a gyalogosok közé!

Szóval igenis van létjogosultsága egy olyan blognak, ahol a félelmetesen suttyó kerékpárosokat is ki lehet tárgyalni!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:29:41

Lángharcos 2009.01.29. 13:14:17
Ne tudd meg, hányszor voltam életveszélyben, mert a nekem zöld közepén sétálok át (gyalogosként), és majdnem elcsap egy állat, mert úgy gondolja, rossz helyen van a zebra, és a piros kerek lámpácska az ugyan nem neki szól. És még neki áll feljebb, rázza az öklét, ha a gyalogosok odaszólnak, hogy lámpa? kresz?"
na akkor hadd meséljek én is neked... belváros, kossuth-szép utca sarka pl. állnak a kocsi a szűk kis utcában, majd jön a zöld, a gyalogosnak is zöld, zebra pont a sarkon +-10cm, a lámpa már piros a gyalogosoknak, majd a kocsiknak is... 1 autó se ment át a zöldön! másik kedvenc példám pl az oktogon... fordulsz jobbra az andrássyra... természetesen autós, gyalogosnak is zöld... de már piros a gyalogosoknak, de még mindig úgy sétálnak át, mintha a beach-en lennének... persze közben az autóknak is piros lett... megint nem ment át egy autó sem... ne ezért szlalonoznak az autók pl. illetve sokkal több kerékpáros futár vágódik a gyalogosok közé mint autó!

hányszor van ez, hogy kis 2 irányú utcában megállok átintem a gyalogosokat, mikor szemből, vagy mögülem a gyalogosok közé csapódik 1-1 futás 30-40el... annyi házam lenne, akkor egyedül laknék a faluban...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:32:05

Shaugar 2009.01.29. 13:24:54
@RosszQtya: teljesen igazad van ! iszonyúez a mocskolódó stílus, szerintem példát vehetnének rólad! Te olyan szeretetreméltó vagy!"
szerintem te eltévedtél... nem a szeretésről szól a blog... csak utálom az egyoldalú dolgokat! mivel vezetek, bicajozom és bármily meglepő gyalogolni is szoktam, elmontam az észrevételeimet pár oldalról, ennyi.

azt meg pont lexarom, szeretsz vagy sem :o)

benk68 2009.01.29. 13:33:19

Nagyon klassz ez a blog! Amióta szembesültem vele, hogy ekkora igény van az autósokban a szabályok betartására, én a magam módján igyekszem betartatni ezt. Mivel bringázom, ezt úgy teszem meg, hogy minden, a kerékpárútra szabálytalanul parkoló autónak letöröm a visszapillantóját. Eddig 14 tükör 4 nap alatt... Remélem, elégedettek vagytok.
CSAK SZABÁLYOSAN!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:33:43

Shaugar 2009.01.29. 13:25:54
@grigorij: igen, egyetértek veled grigor!

söpörjük el a kerékpáros terrort! állj a mozgalom élére, fogd meg mikulás kezét, és vezessétek népünket a boldogság ösvényén!"
ez a baj, hogy a témához hozzászólni képtelen vagy, csak hülyének nézed a többi és uszítasz.. megveregetheted a vállad :D

Mikulás 2009.01.29. 13:40:16

kimoderáltam a shaugar nevű nick hozzászólásait, és ki is tiltottam egy hétre. jól megjárta.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 13:46:43

engem nem zavart, imádom az ősbunkókat :))

Gyurci66 2009.01.29. 13:48:39

Lehet hogy off, de érdemes elgondolkodni ezen: körülbelül 5 éve elhatároztam hogy biciklivel fogok munkába járni jó időben. Rpalotától a Belvárosig jártam, a Tatai út bicikliútján. No egy alkalommal ott tekertem lassan hazafelé amikor láttam hogy jön szembe két biciklis, egymás mellett. Egyikük egy futár srác, elengedett kormánnyal (imponáló), és mellette egy nő(akinek - gondolom - imponálni kellett). Gondoltam amikor egymás mellé érünk, majd besorolnak egymás mögé és szépen elsuhannak mellettem. Nem ez történt. Rutinos bicajos futárunk megvárta míg annyira berezeltem a közeledésüktől hogy kitértem a fűbe a kpárút mellé. Akkor röhögött egyet (imponáló) és továbbra is tekert a hölgy mellett. Utánuk néztem elkeseredetten és azóta inkább autózom és fújom a kerékpárút mellett a benzinfüstöt. Pedig de jól esett az a néhány kilométer testedzés. Köszönöm ennek a futárgyereknek hogy egy életre elvette a kedvemet attól hogy bármilyen szintű lelki közösséget vállaljak a bringásokkal.

s9e (törölt) 2009.01.29. 13:53:00

@benk68:
Elég köcsög dolog a kerékpárúton parkolni. Ez tény. De a te károkozásod a triplája annak. Te mit szólnál ha önbíráskodás keretében valaki belepöccintene az árokba?

Thyb 2009.01.29. 13:54:36

@Mikulás: Igazad van. Aki egy ilyen agresszivitásra buzditó totyikban még agresszivabb mint a totyik nyitó azt simán ki kell zárni.
Jót mosolyogtam néhány autós hozzászólásán. Azt megnézném, ha minden lámpánál (ott is ahol nem feltétlenül szükséges) a bringás megvárná a zöldet és egyszerre indulna a háta mögött felgyülemlett autós tömeggel (tudvalevő, hogy elég sok bringásnak van kilengése amig felveszi a megfelelő utazási tempót) akkor vajon az autósok szépen kivárnák az adott időt, hogy utánna megelőzzék? :D Ebből lenne még csak az igazi balhé. 3 cm-re közlekedett a visszapillantók között? Szerintem addig adj imát mig igy van, s nem -3 cm volt.
RosszQtya: a Kreszben az is benne van, hogy indokolatlan megálással, ill.hirtelen fékezéssel megállni balesetveszélyes. Mondcsak, amikor satut nyomtál, hogy átengedd a gyalogosokat meggyőződtél róla, hogy nem jön senki mögötted? Autóban ülve is rühellem azt aki satufékezik majd index nélkül dob 1 jobbost, csak mert elcseszte.
Egyébként én minden autósnak azt mondom, hogy nézze meg, ha Ő nem is akkor a többiek hogyan közlekednek, s csak ez után kezdje el osztani az észt. Amugy pedig a héten 2x is bringával jöttem melőzni, és a szállópor koncentráció még mindig magas. Az lenne a legjobb, ha a határértéket a mostani felére csökkentenék, és akkor sokkal jobban elférnénk mint autósok, mind pedig bringások.

Mikulás 2009.01.29. 14:00:05

@Thyb: agresszivitásra buzditó topic? el vagy te tévedve. itt aki agresszivitásra buzdít, az alkalmasint moderálva leszvanvolt

Jasperek 2009.01.29. 14:00:22

@Gyurci66:
Én is rácsengettem már 1-2X az egymás mellett kerékpározókra.És még nekik állt feljebb! Persze én is jól megmondtam a magamét:)
Érdekes, hogy amikor austriában kerékpároztam és egymás emllett ment 2 vagy több biciklis ,akkor vagy félrehúzódtak maguktól,mert hátra-hátra néznek a kerákpárúton is,vagy amikor csengettem ami ugye azt jelenti ,hogy gyorsabb vagyok nálad, jövök engedj el,akkor mindenki készségesen félrehúzódott és nem anyázott ,hogy mit csengetek.Lehet ,hogy bővíteni kellene az emberek közlekedési kultúráját? Nem csak az autósokét,a gyalogos és biciklisekét is!!!Attól mert valaki biciklire ül ,még nem biciklis! Az alapvető szabályokkal és viselkedési formákkal tisztába kellene lenni.Ez olyan mint az pl.az orvosi rendelőbe belépve köszönök a bentlévőknek és távozáskor ugyanez,nem pedigy csak bemegyek oszt leülök várakozni:)
+1 közhely:biciklisfutár=taxis
biztos van olyan aki szabályosan közelekedik ,de ritka mint a fehér holló:)

totyatotya 2009.01.29. 14:02:47

@Thyb: "...a bringás megvárná a zöldet és egyszerre indulna a háta mögött felgyülemlett autós tömeggel..."

arrol a pesten altalanos, 2-3 autos tomegrol beszelsz? igen, megvarnak.

Thyb 2009.01.29. 14:03:01

@Gyurci66: Igen, vannak közöttük nagypofáju barmok ez tény, már én is találkoztam ilyennel. Amikor bringások egymás mellett mennek vagy a te sávodban, akkor (amennyiben nem figyel rád) jelzel neki hanggal, majd a bal kezedet kinyujtod előre. Ez egyértelmű jelzés, hogy huzzon le és biztositsa számodra a megfelelő közlekedési teret. Ebből ért autós, bringás, motoros, sőtt még gyalogos is. Egyszer volt a szentendrei uti hipermarket mögött, hogy nagyivben tett a barom a jelzésre (mondjuk elfértem volna mert ott a gyalogos járda is, de ugy voltam vele, hogy most akkor oktatunk). Nem kell mondanom, hogy itt is csajt fűzött közben. Már előre készülve kioldottam az SPD-t, majd amikor elég közel kerültünk akkor fék, és kicsit beforditottam egy kicsit a gépet, hogy biztos ne férjen el. Elég szépen nézhettem, mert kicsit hebegett-habogott (miközben én fapofával néztem rá), majd bocsánatot kért, leszált és elkezdte tolni a gépet. Hülye bringásnak fel kell hivni a figyelmét arra, hogy moderálja magát, ugyanakkor ez a Mikulás féle hülye blogozás meg indulatgerjesztés senkinek nem használ.

Thyb 2009.01.29. 14:06:15

@totyatotya: Te hol közlekedsz reggelente zsákutcában, vagy metróvezető vagy? A Róna utcán 10-15 kocsi áll a lámpáknál 8 tájban. A körutakon ugyanez a helyzet. Ma a Róbert Károlyon a Lehel uttól a felüljáró tetejéig minden be volt állva -már pedig ott nincs kerékpár ut-.

teabore 2009.01.29. 14:07:58

Mikulás 2009.01.29. 14:00:05
@Thyb: agresszivitásra buzditó topic? el vagy te tévedve. itt aki agresszivitásra buzdít, az alkalmasint moderálva leszvanvolt

Akkor hogy lesz poszt? :D

Thyb 2009.01.29. 14:09:06

@Thyb: Ja ez a 10-15 kocsi 2 sávban áll, és jellegzetes, hogy minden ut tuloldalán az uttesten parkoló autók a közlekedésre alkalmas utfelületet beszűkitik 1 sávra. Igy akik előrébb akarnak kerülni, azok beállnak a jobb sávba, majd amikor zöldre vált a lámpa akkor kövér gázzal indulnak, hogy mihamarabb átsorolhassanak a bal oldali sávba. HA ott a bringások bevárnák az indulást akkor tuti lenne minden nap baleset.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 14:09:51

Thyb 2009.01.29. 13:54:36
RosszQtya: a Kreszben az is benne van, hogy indokolatlan megálással, ill.hirtelen fékezéssel megállni balesetveszélyes. Mondcsak, amikor satut nyomtál, hogy átengedd a gyalogosokat"
gondolom már érzed, hogy baromságot írtál...

mi az indokolatlan megállás? az hogy megálltam egy zebra előtt kényelmesen? ja értem... minek engedem át a puhatestűeket... ha gyalogos lennél azért anyáznál, hogy a köcsög nem állt meg... de melyik soromban is írtam én vészfékezésről vagy saturól!? de egyébként pedig, ha megtudtam állni szabályosan a zebra előtt, akkor se lenne senkinek köze hozzá, viszont a mögöttem lévőre akkor is vonatkozik a követési távolság! márpedig, ha én egy 1.5T xarral meg tudok állni, akkor a kerékpáros, aki 100kg a vassal az is megtudna... CSAK NEM AKAR! na ezt itt a különbség!

illetve hogy is van az a része, hogy hogyan kell kiengedni a megállóból pl egy buszt? akár erőteljes fékezéssel vagy megállással!
szal lapozgasd azt a kresz könyvet nagyon!

"meggyőződtél róla, hogy nem jön senki mögötted?"
hogy is van az a minimális követési távolság dolog!?

"Autóban ülve is rühellem azt aki satufékezik majd index nélkül dob 1 jobbost, csak mert elcseszte."
hol is írtam én satufékről, illetve kanyarodási szándékról!? megálltam egy zebra előtt szabályosan

"Az lenne a legjobb, ha a határértéket a mostani felére csökkentenék, és akkor sokkal jobban elférnénk mint autósok, mind pedig bringások."
ebben egyetértünk... de csak mert a kiskapuk rám is vonatkoznak :DDD

Mikulás 2009.01.29. 14:14:05

@teabore: ez a poszt vagy az eddigiek, hol szólítanak fel agresszivitásra? melyik mondata szerinted agresszív?

ex-dr. vuk 2009.01.29. 14:14:27

Meg kene mar vegre tanulni, hogy a gyalog- es kerekparut hasznalata NEM KOTELEZO a kerekparos szamara.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 14:15:32

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2009.01.29. 14:14:27
a KRESZ viszont IGEN! :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 14:19:13

mikulás, bocs, de ez még ide kívánkozik!!

"2009/1/29 Shaugar
ősbunkó a te román cigány kurva anyád, aki a körúton rodázik."

biztos onnan tudja, mert sokat jár hozzá :))

grigorij (törölt) 2009.01.29. 14:23:49

RosszQtya 2009.01.29. 13:33:43
"söpörjük el a kerékpáros terrort! állj a mozgalom élére, fogd meg mikulás kezét, és vezessétek népünket a boldogság ösvényén!"

Nem, nem fogok, ezért "harcoltam" több mint 35-40 éve! Hogy ha összeáll 8-10 barom, akkor ne válasszon azonnal vezetőt, ne akarjanak azonnal csoportosan, tervszerűen élni!
Mint anno a KISZ-ben vagy bármely komcsi szervezetben!

"ez a baj, hogy a témához hozzászólni képtelen vagy, csak hülyének nézed a többi és uszítasz.. megveregetheted a vállad :D"

Nem, drága kiscicám! Én konkrét dolgokat írtam le, amik megtörténtek velem, amiket megéltem!
Úszítás, hogy szilánkosra akarom törni a mocskos, mosdatlan futár kezét-lábák, mert fullal beleteker a járdán a vsaládomba? Hogy gyermekeimet félteni kell az ilyen retardált bunkóktól? Ez lázítás?
Lázítás, ha egy bicikliúton legázólnak a trendi kerekesek? Lázítás, ha nem teszik, amikor a angyalföldi Göncöl utcában, ahol mindkét irányban kerékpárút is van, egy idióta divatkerékpáros pár nem a saját útján halad, hanem szemben a forgalommal? Szemben egy olyan kerékpárúton, ahol két "versenyző" nem fér el???
Lázítás, ha a Kámfor utcai kerékpárúton gyerekekkel "libasorban" haladunk, tanítva a srácokat a normális közlekedésre, két primitív szőke egymás mellett kerekezve belénkhajt???? És még nekik állt feljebb?
Vagy ugyanitt trendikerekesek NEM az üres kerékpárúton haladnak, hanem az autók között?

Szóval lázítás az, ha normális viselkedést vársz el egy primitív közegtől?
Közúton a közúti szabályok betartását????
Ez lázítás?

Nem veszed észre, hogy nem a kerékpárosokkal van a baj?
Hanem egy megélhetésből kerékpározó retardált csoporttal és még néhány idiótával, akik véleményem szerint az élet más területén is "törvényen felüliként" élnek?
Nem veszed észre, hogy én kerékpáros-kerékpáros illetve kerékpáros-gyalogos konfliktusról beszéltem?

Egyébként érintve vagy? Mert ellen érvet nem írtál, csak egyszerűen köpdöstél...
Szerintem futár vagy!

totyatotya 2009.01.29. 14:30:05

@Thyb: uristen a Rona utcarol teljesen elfelejtkeztem bocs neharagudj.
Reggel kozlekedtem egyebkent, voltam VI kerbol a XIIIban, majd ki ferihegyre aztan be melohelyre. En nem lattam kulonosebben horrort sehol, de biciklirol ez nyilvan maskent nez ki.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 14:30:46

grigorij 2009.01.29. 14:23:49
feltűnt hogy az általad idézet soraim, nem neked szóltak? :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 14:32:58

grigorij 2009.01.29. 14:23:49
egyébként a leírásaiddal egyet kell értsek, viszont a lázítás még mindig nem neked szólt! akinek szólt megértette, megkapta érte a magáét, remélem így már tudod értelmezni, amit írtam :))

Thyb 2009.01.29. 14:44:25

@grigorij: "Lázítás, ha egy bicikliúton legázólnak a trendi kerekesek? "
Mivel voltál a kerékpáruton gyalog vagy bringával??? Mert gyalog semmi keresnivalód. Egyébként meg már irtam hogyan reagálj, ha egymáős mellett jönnek.
Attól, hogy van olyan "mocskos, mosdatlan futár" aki "fullal beleteker a járdán a vsaládomba" attól még neked sem kellene általánositani. Amelyik futár fenn teker a járdán ÉS AZ NEM "kerékpáros és gyalogos ut", az alól rugd ki a gépet. Ennyi.
Én viszont egy rakás futárt ismerek, akik a te tapasztalataiddal ellentétben betartják a szabályokat mig egy rakás gyalogos nem, akik kerékpáruton sétáltatnak kutyát, ott állnak meg 6-os 8-as csoportokban beszélgetni stb. Azoknak is törd akkor a kezét lábát legyélszives, hogy a büntetésed mindenkire egyformán sujtson le.
Az a baj, hogy azokat a futárokat akik betartják a kreszt észre sem akarod venni mert bebed van 1 félresikerült szereotipia, miszerint aki abba a csoportba tartozik csak rossz ember lehet. Báér tudom, ho9gy a KISZ-es időkben ezt sugalták az emberekbe, ezért nem is rád vagyok mérges mind inkább azokra akik erre neveltek.

Thyb 2009.01.29. 14:47:10

@totyatotya: ma én is kocsival jöttem, és mint irtam a Károly Róbert meg a Róna is be volt állva. Tegnap este a Lehel uttól a Mogyoródiig csak lépésben lehetett haladni az összefüggő kocsisorban.

bicajos 2009.01.29. 16:00:32

@RosszQtya: csak azért reagálok erre a fasságra, mert
1. nem értem, hogy miért akarja valaki egyből a másik halálát, csak azért mert vele nem egyező álláspontot képvisel
2. hozzászólásod erősen megkérdőjelezi szövegértési képességedet, mert idézett kommentemben kiemeltem, hogy a piros lámpán áthaladás, nem kresz előírás, ellenben van benne olyan szabály, ami konrétan az életemet veszélyezteti.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 16:01:48

Thyb 2009.01.29. 14:47:10
lehetút, róbert, hungária, erzséber királylány jobbra, hermina, thököly, stefániánál balra, mogoródi... igaz van benne 47 kanyar, de a max menetidő 5-7 perc, persze, aki a hungárián akar szívni az megteheti...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 16:04:10

bicajos 2009.01.29. 16:00:32
jaja mint ahogy ezt is kiemelted, idézem!

"csak azért csípi az autósok szemét, mert ők nem mehetnek át, ha éppen nem jön senki)"

ergó te átmehetsz, nem!?

bicajos 2009.01.29. 16:09:37

@RosszQtya: a kresz szerint nem mehetek át én sem. de átmegyek, ha nem jön semmi és senki. és ez csípi az autósok szemét, mert ők akkor sem mennek át (de van, aki átmegy autóval is), ha éppen nem jön senki (olaszországban átmennek, pedig ott sem szabad, mégsem picsog senki)

Thyb 2009.01.29. 16:23:02

@bicajos: átmennek itt is. Ha csucsidőben nem is, lámpaoltás után elég sok helyen látni ilyet. Persze egyesek sosem járnak arra, vagy csak nem akarják meglátni, nehogy itt igazat keljen adni 1-2 esetben

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 16:39:21

bicajos 2009.01.29. 16:09:37
@RosszQtya: a kresz szerint nem mehetek át én sem. de átmegyek,"
AKKOR MIRŐL OSZTOD AZ ÉSZT???

"(olaszországban átmennek, pedig ott sem szabad, mégsem picsog senki)"
akkor mi is átmegyünk és te se picsogj, azt annyi...

az egy külön mise, hogy minden sarkon mások életét veszélyeztetitek, mert autós elrántja neki egy oszlopnak, meghal a család, te meg szépen tovahaladsz...

naponta legalább 100x van, hogy nekem kell a bicajos faszságát korrigálnom és annyira gerinctelen, hogy még fel se teszi a kezét, hogy bocs, hanem csak üvölt ki afejéből igazát bizonygatva...

szabálytalan 2009.01.29. 16:47:43

@RosszQtya: nem is én picsogok, hanem a kedves autóstársak :D

egyébként van nagyon sok kedves, előzékeny autós is, akik képesek figyelni másokra, de sajnos egyelőre több van, aki csak aszfaltfoglaló ellenségként tud a bringásokra tekinteni

Kopi3.14 2009.01.29. 16:48:11

@georg 48: a halott georg a jo georg, mert akkor legalabb taplalja a kornyezeteben elo novenyeket.

@RosszQtya:
Riohan a halal, ha nem erzem balesetveszelyesnek a dolgot. Kerekparon kozlekedve szelen maradok, lampanal nem megyek elore, meg ha helyem lenne is, iranyjelzek.
A sok kedves altalanositasod meg kerlek tartsd meg magadnak, ne moss midnen kerekparost ossze.
Amennyi hibat a kerekparosok elkovetnek, annyit minimum az autosok is aranyokat tekintve ugyanannyi ido alatt. Ti sem vagytok jobbak.

Zebran atvago akarkik- nekem motorossal votl meg csak balesetveszelyes dolgom, mikor a Vajdahunyadvarnal zebran atkelo gyalogosok kozott vagott at, kerekparsavon haladva, az allo autosort jobbrol elozve. Dogoljon meg midnen motoros?

Devil 2009.01.29. 16:54:10

Piroson athajtas:
A bicajosk altalaban a gyalogok kozott tekernek at a piroson, ez leginkabb gyalogoskent zavaro, mar csaptak el majdnem Hajtaspajtasok igy.
Persze van aki total szinvak es arra megy az orra utan, keresztben 5 savon - hat ez autoskent irritalo mert en sem megyek villamossinen, meg ott ahol nem kellene lennem, meg keresztbe 5 savon, bar megtehetnem. Csak az autost konnyebb megtalalni es megbuntetni ilyesmiert, mert van rendszama.
Full piroson is inkabb a bringasok mennek at, az autosok az erett sargat szeretik. Persze a tobbi autosnak ez altalaban nem nagyon tetszik, sokszor rajuk is dudalnak mert azert ez igy kicsit balesetveszelyes.
Full piroson azert eleg ritkan mennek at autoval - marmint ha van keresztezo forgalom. Ugyanis autobol sokkal nehezebb belatni a keresztezo forgalmat es igy mar nem olyan vidam a dolog, mert ha valaki beledrongyol, konnyen a bortont es/vagy a koporsot kockaztatod.

Kopi3.14 2009.01.29. 16:58:52

Valaki emlegette a Bajcsyt, es a kerekparutat. Na az Arany Janos utcanal amit lattam belole, az kesz eletveszely, inkabb megyek az autok kozott. Ott legalabb a gyalog is tudja, korbe kell nezni, es ha belep elem, nem a karon kotok ki.

Centizes: az nicns ap osztban leirva, hogy elozve volt-e a kerekparos, vagy sem. Amennyiben igen, akor o nem tudott merre lavirozni, igy nem lehet felroni neki semmit. Amennyiben o elozott, akkor kerdes- bal vagy jobb oldalon tettE? Bal oldalon megint csond, jobb odlalon lehet felhaborodni.

Agyalap 2009.01.29. 17:00:18

Imádom, hogy mindenki osztja az észt, és persze ő az aki tudja a tutit.
Szóljon az az autós, aki még nem látott piroson áthaladó autót - vagy az a bringás, akit még nem b@szott fel egy biciklis társa bunkósága.
Próbáljátok ki egyszer a "ma nem szabálytalankodom, mégha a többi hülye ezt teszi is" dolgot, lehet, hogy egy idő után kevesebb lesz a bosszankodnivalónk mindkét részről.
Én meg mi a fenét csináljak, mert autózom, motorozom meg biciklizek is.

Kopi3.14 2009.01.29. 17:00:43

Devil: nekem eddig piroson atvago kerekparossal meg csak futarral votl dolgom, de azok minden jarmuvel eletveszelyesek, nem csak kerekparral. A motorosok sem voltak jobbak, akiket lattam, es autosok kozott is igen meredek dolgokra voltak kepesek.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 17:03:48

Kopi3.14 2009.01.29. 16:48:11
"A sok kedves altalanositasod meg kerlek tartsd meg magadnak, ne moss midnen kerekparost ossze."
VS. ">>Ti

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 17:04:37

"Ti sem vagytok jobbak."
szal ez nem általáosítás ugye? :DD

Agyalap 2009.01.29. 17:04:42

@Kopi3.14: Lehet (biztos), hogy nem megvalósítható, de bevezetném a jogosítványt a bicikliseknek is. Bármennyire gáz a helyzet, az autósok jobban vigyáznak rám az úton, mint a kocakerékpárosok a kerékpárúton.
Ez a járdaelválasztás meg a világ gáza. A jogosítvány nélküli Mari néninek hogy mondod el, hogy ne a járda piros részén szambázzon?
Legyen inkább busz-kerékpársáv az úttesten.
Teljesen egyetértek a Dráva utcai kerékpárutat ünnepélyesen bezáró társasággal.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.29. 17:27:28

dráva uccáról eszembe jutott valahogy az alkotmányban lévő kerékpár sáv(?) na ott egy rendőr elosztogatna féldélelőtt 500k csekket úgy, hogy senkinek nem ír rá 5k-nál többet... botrány ami ott van... mondjuk az is igaz, hogy bicajost se láttam még ott mióta átadták :))

Kopi3.14 2009.01.29. 18:37:10

@RosszQtya: a ti, jelenlevo altalanosito miben altalanositas?
@Agyalap: nekem valahol van kerekparos jogositvanyom. Meg altalanos iskolas voltam, mikor lett, kb 15 eve. A Mari neniknek is lehetne tejeszteni az iget, hogy a gyalogosnak hol a helye, hol nem. Csak amikor atadnak egy kerekparutat, addig jutnak el kommunikacioval, hogy biciglisek, ottana menjetek ni. Az, hogy gyalog, ez nem a tied, az mar nem beszed targya. Sot, sok esetben az okos gondolkodasnak hala remekul lehet kozlekedni a gyalogatkelohelyek miatti keresztforgalom vs kerekparsav megoldasokon, plane, ha meg meg is korlatozzak, colopozik.

Krisi 2009.01.30. 01:13:11

@Real World: Mi akkor barátok vagyunk :)

Biciklivel járok minden hétköznap a belvárosban, megköszönöm, ha dugóban araszolgatás közben félrehúzódnak az autók, és amúgy van A és B kat. jogsim :)

@többiek:
A hozzászólások pedig viccesek, jókat nevettem megint. Kedvencem amikor jön az autós, és bizonygatja, hogy ő minden szabályt betart. Muhahahahahaahaha.
Autósként tudom, hogy ez lehetetlen. Gondolom minden vasúti átkelőnél lelassít 30-ra, építkezésnél kinnfelejtett tábláknál is 40-nel megy a tök üres 2sávos úton, mert ugye ez a szabály, mindig átengedi a gyalogosokat a zebrán és a kereszteződésekben befordulásnál, Soha nem ment még 70-nél többel az Árpád hídon Buda felé, valamint minden reggel elindulás előtt ellenőrzi az összes gumi nyomását, az összes lámpa működését és hasonlókat, mert ez is benne van ám a kreszben, és ezeket BE KELL TARTANI!

Muhahaha.

A közlekedéshez biciklivel úgy állok hozzá, hogy ne veszélyeztessek és ne zavarjak senkit sem a közlekedések során. A kreszt sokszor leszarom, de ettől még nem leszek közveszélyes, még csak magamat sem veszélyeztetem.
Akinek ez nem teccik, arra nem tudok mit mondani, csak azt, hogy sajnálom szerencsétlent, teljes szívemből.

De tényleg, ha már itt tartunk: ha biciklivel átmegyek egy piroson, de eközben senkit sem zavarok, senkit nem veszélyeztetek, az nektek miért fáj? MIÉRT????

Thyb 2009.01.30. 10:07:58

@Krisi: Jót szóltál. Respect, mert igazad van. Nekem "A" helyett "C" kategóriám van, meg egy rakás más.
Mindjárt jelentkezik majd az a valaki, aki előtt a Rákosrendezőn ma átjöttem lezárt sorompónál. Tudom, a mocskos, rohadt biciglis tahó pofámat, aztat -gondoltam megekőzöm mielőtt valamelyik autós irja be-. Ugyanis odaértem pont akkor engedték le a sorompót, piros (Dacia v.Skoda) beáll, majd amikor megközelitem a sorompót, kiszól a vezető (egy amugy igencsak kedves, mosolygós, felettébb barátságos uriember)hogy; "Neked is piros van". Mondom ni, egy önérzetes autós, hát akkor várjunk. Vártam 2-3 percet, de semmi, mire valahol a nagyon távolban feltünt egy tolató gép amely el is ment a másik vágányra. Később jött egy másik vonat, de az is belassitott még az állomás tulsó felén. Időközben átjön 1 gyalogos, s mutatom az autósnak, hogy na most mi van neki nem kéne szólni, hogy menjen vissza? Bent a kocsiban jót mosolygot, én meg kint vigyorogtam a nyeregben ülve. A csaj aki szemból a tuloldalról jött, megállt mert nem értette miért áltam meg s várakozott egy darabig, s miután konstatálta, hogy hülye vagyok mert ott állok mint jelzőlámpa oszlop, fogta magát és áttekert. Még szétnéztem, majd látván, hogy ebből nem lesz egyhamar vonatforgalom intettem az autósnak, hogy jöhet Ő is majd áttekertem.

Tisztában vagyok, hogy a Rákos vasuti rendezőnél elcseszettebb forgalomkorlátozást max a Skót felföldi birkanyájak tudnak okozni. Ezért nem is járok arra munkába, holott sokkal kényelmesebb lenne. A macskakövet is kicserélhették volna már, hisz a körut mellett az egyik legjelentősebb kerülő ut lehetne a XV; XIV kerbe. Nem udom kinél kellene reklamálni, bár mint bringást különösebben nem érdekel, ugyanakkor a nem oly régen meghalt leányzó is a MÁV eme szemetének az áldozata (bár mozgó vonat mögé akkor sem ugrunk ki, ha csak 1 sin van) mert az indokolatlan átkelő lezárás arra készteti a sorompó alatt mellett elférőket, hogy átmenjenek, hisz 20-40 percig is lenn tartják a sorompókat amikor 2-3 vonat halad át mindössze ezen idő alatt. Tudom, ettől még nem kellene átmenni, ugyanakkor a köruti felüljárón senkinek sem lenne megfelelő, ha a bringások ott közlekednének. A hivatalos kerékpárut is itt van feltüntetve, akkor Demszky maci miért nem vágja szájba a MÁV-osokat, hogy rakják helyre a jelzőberendezések müködését?
Ez nemcsak bringásoknak, de az autósoknak és a motorosoknak is érdeke lenne.
U.I.Mondjuk arra kiváncsi lettem volna, ha lkeszállokj és áttolom akkor mit szólt volna, hisz onnantól már gyalogosnak minősülök. :)

Agyalap 2009.01.30. 10:25:11

@Krisi: Alapvetően szimpatikus amit mondasz, és bár én is mentem már át a piroson biciklivel ("csak" gyalogos forgalom volt - illetve nem volt - keresztben), továbbra is azt mondom, nem várhatom el mástól, hogy betartsa az alapvető szabályokat, ha magam sem teszem meg.

Krisi 2009.01.30. 10:45:39

@Agyalap: Én se várom el senkitől, hogy betartsa a szabályokat.

Csak azt várom el, hogy ne veszélyeztessen senkit.
A kettő nem ugyanaz.

Devil 2009.01.30. 13:03:19

@Thyb: Rakosrendezo egy rendezo-palyaudvar, ahol sok mozdony osszevissza tologatja a teherszerelvenyeket es ilyenkor is le kell zarni a sorompot. Az atmeno vonatforgalom is eleg nagy es gondolom van valami biztonsagi szabaly arra hogy ha a vonat meg csak befele jon Istvanteleknel mar le kell zarni a sorompot, es nem lehet kinyitni ameddig tovabb nem megy. Vegulis akar IC is johet ami 2 perc alatt atrobog, de szemely ami megall, bevarja az ellenvonatot vagy mi, es ettol 10 percig zarva a sorompo, de hat ez van.
Valojaban a Hungaria feluljaro epult arra acelra hogy Rakosrendezot elkerulje, a baj nem is pont itt van, hanem kijjebb. Az M3 bevezetese lett nagyon elkefelve, keves helyrol lehet lehajtani, a vasuttal egyutt kettevagja a varost, ezert a keruletek kozotti atmeno forgalom is a Hungariara zudul, meg az ingazok is, meg a teherautok is, es ez mar sok neki. Tegyuk gyorsan hozza hogy M0 segitett azert valamit.
Szoval nem nem Rakosrendezo az igazi nagy talany hanem az is hogy miert nincs rendes atkeles azon a vasutvonalon (es az M3-on) egszen... egeszen... Ujpestig! Ott persze van 2 is. Ez 4 km-es tavolsag, 4 km hosszan kettevagja a vasut a varost, es ez igy ugy latszik jo. Legalabbis olcso. Az elejen, mert a szmog meg a benzin draga. Meg a dugoban ucsorgok ideje is az.
Van egy sorompos atkeles a Szerencs-utcanal, ott azert jobb a helyzet mint Rakosrendezon, de neha 1Km-es sor.
Szoval az egeszet egysegeben kell tekinteni, ha kozlekedesrol beszelunk.
Egyebkent Istvantelekrol nagyon popec bringaut jon be egeszen a Dozsaig.

Thyb 2009.01.30. 13:37:13

@Devil: A szabályozásból adódó nehézságekkel egyetértek, ugyanakkor mostmár a vágányokon közlekedő vonatok beazonosithatóak, igy nem jelente különösebb gondot az sem, ha az IC-re előbb zár, a személyekre pedig a továbbindulásnál zárna. Ezegy nagyon egyszerű IC programozással is bevihető lenne, ennél pedig már sokkal korszerűbb eszközök is rendelkezésre állnak.
Elég problémás lenne felüljárót épiteni a helyhiány végett (bár van ott 1-2 üres telek), csak nehéz lenne szinkronba hozni az uttal.
Mondjuk egy aluljáró sokkal könnyebben kivitelezhető lenne, hiszen a most van egy lekanyarodó sáv, amely az egyik oldalát akár meg is oldhatná.
A baj, hogy Demszky nem szokott azon a részen autózni, hogy képes lenne felmérni a helyzet sulyosságát.

Agyalap 2009.01.30. 16:34:24

@Krisi: Én bizony szeretném, ha az emberek általában betartsák a szabályokat. Rendben, hogy nem veszélyeztet de ki dönti el, hogy meddig nem?
Az élet más (mondhatjuk hogy minden?) területén egyszerűbb és élhetőbb helyzet alakulna ki, ha mindenki betartaná a szabályokat.
Sőt olyan szabályok lennének (mondjuk adószabályok) amiket be is lehet tartani, és a szabálytalankodókat rohadtul megbüntetnék.
Dehát tudjátok, naiv vagyok...

Krisi 2009.01.31. 12:41:46

@Agyalap: Igen, ez igaz, hogy általában akkor nem veszélyeztet az illető, ha betartja a szabályokat - gyalog, biciklin, motoron, autóban, kamionban.

Viszont a másik fele is igaz, hogy ezeknek a szabályoknak egy része felesleges és betarthatatlan.

nds 2009.02.03. 11:27:40

Nem a közlekedési eszköztől, hanem a mentalitástól függ, hogy hülye-e vki vagy sem.
Ugyanis
- kamiont
- buszt
- gépkocsit
- motorkerékpárt
és igen, kerékpárt is vezetnek idióta emberek.
süti beállítások módosítása