A bicajosok sem angyalok

Nem az a legidegesítőbb a biciklisekben, hogy szabálytalankodnak, hanem az, hogy meg vannak arról győződve, hogy igazuk van.

Amennyiben van egy bringás sztorid, küldd el nekem, és posztolom. bpfopolgarmester kukac gmail pont com

Friss topikok

Linkblog

Tanuljatok, bringások!

2009.01.23. 12:43 Mikulás

A biciklisek nap mint nap bizonyítják, hogy a legelemibb ismeretekkel sem rendelkeznek, és rájuk férne egy tanfolyam, amelyen megtanulhatnák, hogyan bringázzanak úgy, hogy másokat se veszélyeztessenek.

Horváth Péter volt olyan nagy lelkű, hogy elküldte nekem a kerékpárosokra vonatkozó fontosabb KRESZ-szabályokat, amelyet most itt nyilvánosságra hozok (vigyázat, aljas pdf formátumban nyílik). Sajnos rajzok nincsenek hozzá, ezért lehet, hogy többeteknek túl száraz lesz. Na jó, csak vicceltem. Vannak rajzok is.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyebringas.blog.hu/api/trackback/id/tr100897526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terkeptelen 2009.01.23. 13:08:10

Tanulatlan biciklisként csak annyit szeretnék kérdezni, hogy mit jelent az a szó, hogy "volnatkozófontosabb"?

Mikulás 2009.01.23. 13:11:34

@kerekkoto: óó, hát ilyet. köszönöm, hogy szóltál, azonnal javítom.

Thyb 2009.01.23. 13:34:49

Mivel saját posztod alapján a mutkorjában pont te okoztál balesetet a rakparton, igy ajánlom neked az általános KRESZ-t, mivel a törvényalkotók meglátása szerint nem valószinű, hogy minden gyalogos írás-olvasás képes:www.autosiskolainfo.hu/jogszabalyok/kresz.htm
Külön kihagsulyoznám a 13.1-es cikkelyt, miszerint "A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek." Tehát kezd az igét hirdetni gyalogkakukk értelmetlenségi sorstársaid között, hogy az, hogy a hátsójukból kinőtt két nyulvány max a fáramászásban adhat segitséget, de nem jogositja fel Őket, hogy a nem a számukra kijelölt helyen közlekedjenek. Ehelyett üljönek ki a villamossinekre, vagy a Rákosrendezőn a sipperfára játszani.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2009.01.23. 13:49:12

engem erdekelne, de sajnos nem tudok olvasni. nem akarja valaki mondjuk lerajzolni? de megneztem a kepeket, szep szinesek, viszont szomoru vagyok mert nekem sarga biciklim van a kepen meg zold. akkor en most nem biciklizhetek??? olyan szomii vagyok!!
XOXO

sixx · http://comment.blog.hu 2009.01.23. 13:49:12

@Thyb: ó, a faszom kivan már az öntudatos biciklistáktól, te még soha nem hajtottál fel járdára?

Perillustris 2009.01.23. 14:01:08

Te hozod nyilvánosságra? Ohhh! Azt, mi már csaknem 2 éve elérhető?

Érdeklődök tanulmányozzák ezt is: magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html

Poptaritop 2009.01.23. 14:43:42

@Thyb: Pedig feltételekkel lehet. Ugyanígy a gyalog is mehet bringaúton ha nincs járda. De ott nincs elsőbbsége.

Ariadne12 2009.01.23. 14:45:02

Az autósok nap mint nap bizonyítják, hogy a legelemibb ismeretekkel sem rendelkeznek, és rájuk férne egy tanfolyam, amelyen megtanulhatnák, hogyan vezessenek úgy, hogy másokat se veszélyeztessenek.

Ha már sztereotípiák... :)

sixx · http://comment.blog.hu 2009.01.23. 14:46:26

@Thyb: ugyan már. nevetséges vagy.

Ariadne12 2009.01.23. 14:49:48

Majd elfelejtettem: ebben a nagy megosztottságban hová álljon az a nem elhanyagolható létszámú csoport, akik vezetnek és kerékpároznak is?

Rá kellene már jönni, hogy ez az egész ki hogy közlekedik dolog az adott embertől függ, nem pedig a közlekedési eszköztől, amit épp használ.

Thyb 2009.01.23. 14:53:03

@drRoot: Sajna ez nem igy van, olvasd el az általam fentebb linkelt Kreszt.

Poptaritop 2009.01.23. 14:57:39

@sixx: Höhö, engem ár ütött el gyalogos kerékpárúton. Lassítok, mert piros, erre oldalról nekem szalad a csaj. Jól fel döntött. Mondtam is neki: Mindig így csinálod, vagy csak én tetszem ennyire? Viccesen zavarban volt szegény ahogy lemászott rólam. :-D

Thyb 2009.01.23. 15:11:39

@drRoot: Ismerem, a Balaton köruton nincs is ezzel semmi gond, de nem hiszem, hogy BP-en belül tudsz nekem egy olyan helyet mutatni, ahol ez a helyzet fennáll.

Poptaritop 2009.01.23. 15:16:13

@drRoot: Ez a baj a kresszel, úgy kell összevadászni belőle mindent. Akkor lehet átfogó képed ha bevágod az egészet, nem csak a saját járművedre vonatkozó részt. Pl.: sok személyautós nem tudja, mi van akkor ha a teherautó balra indexel, lehúzódik balra, majd index jobbra - kanyar. Nekik ezt így kell. Viszont nem egyszer láttam, hogy a művelet felénél nekiálltak a matchboxal jobbról előzni. Nem sokon múlt, hogy a nyerges átmenjen a kisautón.

Poptaritop 2009.01.23. 15:20:13

@drRoot: Ez nem(csak) neked szól, hanem általában. Még mielőtt... :-)

Poptaritop 2009.01.23. 15:21:39

@Thyb: +1 XIII. ker Cserhalom u.

Poptaritop 2009.01.23. 15:23:09

@crazymokus: Szerintem verd össze magad. :-D

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.01.23. 15:26:17

@crazymokus: én is ezt mondom, az emberek hülyék, nem a biciklisek/autósok/gyalogosok.
dehát mindig kell, h legyen min veszekedni...

Perillustris 2009.01.23. 15:50:15

@drRoot: Ezt melyik paragrafus tartalmazza a KRESZ-ben?

RAP7D 2009.01.23. 17:18:11

kiváncsi lennék mennyire örülnének az autósok ha legalább egy méter távolságot tartanék a járdaszegélytől...

Perillustris 2009.01.23. 17:23:49

@RAP7D: Kellő rutinnal a kerékpáros képes felmérni az ajánlott távolságot az út szélétől. Van, hogy ez egy méter. Ilyenkor a saját biztonságoddal törődj, ne mások örömével.

GYK: természetesen a felesleges és szándékos "feltartást" kerülni kell.

Poptaritop 2009.01.23. 17:42:33

@Perillustris: Tököm tudja, nem hordok magamnál "C" kat. kresz könyvet. Nekem így tanították(18 éve), vizsgakérdés is volt. De majd nézd meg a buszokat. Így csinálják. Ha nagyon nem lesz más dolgom megnézem neked, de ehhez most baromira semmi kedvem.

Poptaritop 2009.01.23. 18:05:51

@Perillustris: Jobbra kis ívben nem lehet hodállyal kanyarodni. Ezért van a balra-jobbra kombináció. Az irányjelzőt meg használni kell közben. Ez utóbbi szokta megzavarni a jónépet. Valahol az irányjelzésnél keresd. De itt nem a paragrafusról van szó, hanem arról, hogy nem ártana ha tudnánk a másikra vonatkozó kreszről. Kedvencem mikor a paraszt dudál, és mutogat hogy "bringaút" pedig lófaszt. Mert mintha valahol látott volna valami bringaútra hasonlító táblát.

Poptaritop 2009.01.23. 18:13:58

Jó lenne ha ilyeneket pl az autósok is olvasnának. Jobban tudnák mit miért teszünk, mire kell figyelni...stb Kevesebb veszélyes helyzet adódna. Hogyan ne üttessük el magunkat

Poptaritop 2009.01.23. 18:26:21

@drRoot: Fenébe writeonly user lettem. :-) Perillustris már belinkelte. :-S Inkább megyek inni.

Devil 2009.01.24. 13:26:51

@crazymokus: Bioztos latsz ilyen autost, de ebbol nem kellene altalanositani.
"A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek" - ez nyilvan nem jelenti azt hogy at sem mehetnek rajta ha a kerekparut masik oldalan van dolguk, es AZ a post errol szolt (bar szerintem nem jo otlet a budai rakpartra kerekparutat csinalni)

Thyb 2009.01.26. 09:13:03

@Devil: Ebben egyezünk. Ha nem tudnak különálló, teljesen elkülönitett kerékpárutat épiteni, akkor nem ér az egész semmit, márpedig a rakpartnak vannak olyan szakaszai, ahol ez nem kivitelezhető a hidak végett (pl Margit hid). Amennyiben a különálló kerékpárut megoldható lenne akkor inkább azt mondom, hogy azt a tervet kellene támogatni ami már annyiszor elhangzott: A Kelenföldi pályaudvart felépiteni nemzetközi szintűre, a Déli-t felszámolni, és a metró mostani nyomvonalát felszinre hozva kivinni Kelenföldig (igy ott találkozna a 2-es és 4-es), A Déli helyén pedig P+R parkolót létesiteni. Igy a rakparton parkolók oda át tudnának állni, hiszen a Battyhányi térről és a Margit hidtól is, simán el lehet jutni a Délibe.

Agyalap 2009.01.27. 09:57:44

Látom ezzel ki is merült a tárház hál' Istennek.
Több ötlettel is hozzáfoghattál volna...

Kopi3.14 2009.01.27. 14:08:27

Szep szep gyujtemeny, es ra is vilagit sok problemara, ami a KRESZben szerepel kerekparozassal kapcsoaltosan, plusz hianyos is.

1. Sebessegek. Mivel a sebessegmero nem kotelezo felstzerelese egyetlen kerekparnak sem, igy honnan tudja a kerekparos, hogy 40-nel megy, 50-nel, vagy csak husszal? Vagy a tizet mivel meri ki?

2. tandem kerekparon vajon vanlehetoseg ketto embernek kozlekedni? Midnketto kerekparosnak minosul, vagy az egyik utasnak?

3. Utanfutot lehet hasznalni?

4. Sok kerekparra kulloprizmat tenni maceras, szinte lehetetlen, ellenben pl a felni pereme, a gumi pereme lehet fenyvisszavero. Az megengedett?

5. A turazashoz felmahazott kerekparok megengedettek?

6.Lakott teruleten kivul fenyvisszavero ruhazat viselete sotetedes utan mintha nem lenne megemlitve.

7. A kerekparos a RKESZ szerint kozlekedhet az uttest szeletol szamitott 1-1,5m-es savban(pontos erteket nem tudom fejbol). Ez mit jelent? A kerekenek kell ezen belul lennie, vagy a legkulso pontjanak is?

6. A kerekparut tabla elvileg a kerekparosnak a keresztezo forgalommal szemben elsobbseget biztosit. Kiveve diszkojarmu(rendor, mento, tuzolto teljes karacsonyfaszerelesben). Amennyiben egy ilyeneen haladva egy keresztezodeshez er, nincs kerekparut vege tabla, de utana megerositik a kerekparutat, akkor is lehet jobbkezes a keresztezodes? Ha igen, akkor vajh mibol sasolja ki, hogy akkor most mi a szitu?

7. A holtteres temarol valaki mondjon mar valamit, mert a kepek nagy baormsagnak tunnek szamomra. Ugyansi kotelezo felszerelese a gepjarmuveknek a kulso tukor, manapsag asszem a jobboldali is, igy latni kell minimum abban az ott boklaszo alakokat. Kamionokra, buszokra egyebkent is jellemzo a jobb odlali midnenfele parabolatukor, akar a fulke melletti teret megmutani.

iBen 2009.01.27. 15:07:13

ez eleve egy szabálytalanságra való felbujtás:

"Néhány helyen, például a hidakon, [...] a tilalom ellenére érdemesebb és biztonságosabb a
járdán közlekedni."

most akkor ki, hogyan ítélje meg, h mikor "érdemesebb" "a tiltás ellenére" szabálysértő módon közlekedni?

illetve tele van ellentmondásokkal:

"Szorosan az úttest jobb szélén, többsávos úton a külső sávban."
"Parkoló autók mellett mindig tartsunk ajtónyitásnyi (1,2–1,5 m) oldaltávolságot, hogy a
figyelmetlenül kinyitott ajtókat ki tudjuk kerülni!"

városban, többsávos út esetén a szabvány(!) sávszélesség 3,5m (tudjuk, h pl. a körúton helyenként jó, ha 2,5m). most akkor "szorosan az út szélén", vagy a közepén? ha a kerékpárost nem egy 0 szélességű síkidomnak tekintjük, akkor 3,5m(út teljes szélessége)-1,5m(padkától mért távolság)-0,5m(kerékpáros szélessége alaphangon)=2m, a sáv közepétől (1,75m) 25 centi.

és még lehetne sorolni. nem a szabályokkal van a baj, hanem, h a szabályokat elméletek alapján alkotják, de közük nincs a valós közlekedési viszonyokhoz.

és ilyenkor vajon mi a tökömet csinál a jogkövető magyar kerékpáros állampolgár:
"A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az
úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem
jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni."
ott helyben eladja a bringáját és terepjárót vesz?

Perillustris 2009.01.27. 15:25:07

@drRoot: Jó, akkor elárulom: nincs ilyen szabály a KRESZ-ben.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.27. 18:15:10

@Kopi3.14: 6) ezt a szabályt az írás elkészülte után hozták. egyébként úgy szól, hogy lakott területen kívül ÉS korlátozott látási viszonyok között. azaz verőfényes nappal két falu között sem kell!

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.27. 18:17:20

@Kopi3.14: 7) a holttérrel kapcsolatban átfogó-képes-szines-szagos okosság: kojo.extra.hu/kerekpar/tukor/index.html

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.27. 18:22:11

@iBen: 3) lehet, a köhém rendelet írja elő, hogy milyennek kell lennie. (ugyanitt a bringák felszereltségét (világítás stb)) is részletezik)
a száma: 6/1990. (IV. 12.) Köhém rendelet
süti beállítások módosítása